Waarom je meer van Stichting Smiles gaat horen

Je gaat meer van Stichting Smiles horen! Een nieuwsbrief, meer social media, direct contact, blogs. Maar hoezo dan?

Communicatie door donatie

Iets meer dan een maand geleden ontving Stichting Smiles een héle grote donatie. Althans, voor ons is het heel veel geld, want wij hebben maar een kleine stichting. Eerst schrokken we ervan. Ik zag het bedrag dat op onze bankrekening stond en dacht, hier klopt iets niet. Toen ik ging kijken bleek er een grote donatie te zijn gestort. Wat waren we blij! We besloten een deel van het geld in te zetten (met toestemming van de schenkers) voor iets wat we al een hele tijd willen maar waar we nooit aan toekomen: meer communicatie!

Wat altijd het allerbelangrijkste is bij Smiles zijn de activiteiten. Zoveel mogelijk kinderen blij maken! Al onze tijd gaat naar het organiseren van activiteiten en alles wat daarvoor nodig is. Andere zaken bleven liggen, maar die gaan we nu zeker doen. Bijvoorbeeld: een nieuwsbrief maken!

Direct contact met de kinderen

Het allerleukste van Smiles zijn natuurlijk de activiteiten en het zien van al die blije koppies. Sommige kinderen zijn er bijna altijd wel bij, andere kinderen komen af en toe en er zijn eigenlijk altijd ook wel nieuwe gezichten bij. Het contact op die dagen met de kids is zo ontzettend leuk! We hebben er al heel wat op zien groeien. Fantastisch!

Maar buiten die dagen loopt het contact vooral via de ouders. Het inschrijfformulier en het contact daarna is niet direct met de kinderen en dat vinden we wel jammer. Daarom gaan we meer direct contact zoeken. Er komt bijvoorbeeld een stukje in de nieuwsbrief speciaal voor de kinderen. Direct contact verloopt uiteraard alleen via of met toestemming van de ouders.

Contact met gezinnen/ouders

Ook met de ouders/gezinnen van de kinderen willen we meer contact buiten de activiteiten om. Social media is hiervoor een goede manier. Behalve facebook zitten we nu ook op YouTube, Instragram en Twitter (zie onderaan dit artikel). Maar ook via de nieuwsbrief willen we ouders meer op de hoogte houden van wat we zoals doen. Leuke en interessante nieuwtjes delen, activiteiten van aanverwante organisaties delen, vragen hoe ze over bepaalde zaken denken, vragen beantwoorden, enzovoort.

Scholen en instellingen

We zijn alweer meer contact aan het leggen met scholen in het speciaal onderwijs en instellingen zoals patiëntenverenigingen. We zetten altijd al onze uitnodigingen via deze organisaties uit, maar we willen ook meer contact met ze over bijvoorbeeld ontwikkelingen. Volgend schooljaar organiseren we weer een Samen Smiles event met een school en we hebben ons aangesloten bij een groep goede doelen in het Gooi voor onderling contact. Ook dat soort platformen gaan we weer meer aandacht geven.

Sponsors, donateurs en vrijwilligers

Ondanks het mooie geldbedrag dat we hebben ontvangen, gaan we natuurlijk nog steeds door met het benaderen van sponsors en donateurs. Het is altijd verstandig om te plannen voor de lange termijn en om sponsors aan je te binden. En, ieder bedrag = een glimlach! De extra communicatiewerkzaamheden kunnen we dan mooi van die ene grote donatie betalen, maar daarnaast blijven er natuurlijk nog genoeg kosten over die gedekt moeten worden. Bekijk gerust eens onze jaarverslagen op de website.

Ook sponsors, donateurs en vrijwilligers, dus iedereen die iets geeft aan Smiles, willen we meer op de hoogte houden en ervoor zorgen dat ze zich verbonden blijven voelen met de de stichting.

Pers

We zijn op een gegeven moment gestopt met het uitnodigen van de pers bij onze activiteiten, maar dat is wel iets wat we weer willen gaan doen. Persaandacht is goed zodat meer gezinnen weten van onze stichting. Dan kunnen ze zich opgeven voor onze database, zodat ze de uitnodigingen voor onze activiteiten direct ontvanen. Of een gezin dat ze kennen kunnen vertellen over Stichting Smiles.

We gaan binnenkort praten met een aantal ouders om te vragen wat zij ervan vinden als er pers aanwezig is bij onze activiteiten en hoe zij erover denken als er bijvoorbeeld een foto van hun kind in de krant komt.

Daarnaast gaan we ook weer algemene pers opzoeken. Zo hebben we wel eens met een artikel over de stichting in de Libelle en de Margriet gestaan. Kijk maar! Klik hier.

Een nieuwe website

We gaan ook een hele nieuwe website maken, want dat doen we voor ons dagelijkse werk (www.sureconnection.nl). Onze website is best wel oud en het is een belangrijke manier om mensen te voorzien van informatie. Omdat we dat zelf kunnen, kunnen we de website zo goedkoop mogelijk houden!

Social media

We weten allebei niet zoveel van social media, maar het is een hele goede manier om met mensen in contact te blijven. Dus we hebben nu meer manieren om met ons in contact te blijven! Wil je ons volgen?