Jaarverslag 2019 en ANBI gegevens

ANBI gegevens

Vanaf 1 januari 2014 moeten ANBI’s (bij de Belastingdienst geregistreerd als Algemeen Nut Beogende Instelling) een aantal gegevens vermelden op hun internetsite, om het vertrouwen van het publiek in de filantropische sector te bevorderen.
In dit jaarverslag zullen wij dan ook opnieuw de complete gegevens opnemen zoals aangegeven door de Belastingdienst.

Stichting Smiles (fiscaal nummer: 8112 12 427) organiseert activiteiten voor kinderen en jongeren met een beperking, handicap, label of ziekte in Nederland.
Ons bestuur bestaat uit de zussen Nora Schultz (voorzitter) en Lisa Schultz (penningmeester). Wij hebben de stichting samen opgericht op 3 oktober 2002 en voeren samen alle organisatie uit. De gehele planning, de organisatie van de activiteiten, de marketing, de financiën, het bijhouden van de site, etc. doen wij allemaal zelf.
Verslagen van onze activiteiten zijn te vinden op onze site www.stichtingsmiles.nl bij Verslagen.

Verslag van het bestuur

In 2018 hebben we 5 activiteiten georganiseerd:

• Op 26 januari organiseerden we een Kleurrijke Ontmoeting in samenwerking met Monique de Willigen en Dorenda Fokker bij wijkcentrum de Zoutkeet in Hilversum. Lees hierhet verslag.

• Op zondag 31 maart was de theatervoorstelling van Peppa Pig voor gezinnen met dove en slechthorende kinderen. We kochten 100 kaartjes die we vervolgens gratis hebben verstrekt aan de gezinnen. Lees hierhet verslag.

• Op zondag 26 mei organiseerden we een survivaldag bij Tough Ground in samenwerking met Dutch Adaptives. Lees hierhet verslag.

• Begin oktober vond er weer een Samen Smiles Integratie Project plaats. Bekijk hier het filmpje

• Op zondag 6 oktober organiseerden we een workshop fotografie, wederom samen met Floortje Mols. Lees hierhet verslag.

Alle verslagen met foto’s van onze activiteiten staan ook op onze website www.stichtingsmiles.nl

Naast deze activiteiten zijn wij nog heel druk geweest met allerlei nevenactiviteiten die ook horen bij het runnen van een stichting en die belangrijk zijn voor bijvoorbeeld onze naamsbekendheid. In de tijd die wij besteden aan de organisatie, kunnen wij ook heel veel contacten leggen en benodigdheden voor de activiteiten gratis of met korting regelen. Op deze manier streven wij ernaar de gemaakte organisatiekosten zoveel mogelijk terug te verdienen.(*) Stichting Smiles heeft geen kantoor en we maken zo min mogelijk kosten die niets met de activiteiten te maken hebben. Er zijn natuurlijk wel kosten voor bijvoorbeeld de website, bankkosten, verzekeringskosten, etc. Met het geld dat wij ontvangen van sponsors en donateurs betalen wij alles en iedereen die helpt met de activiteiten. De onkosten en organisatiekosten van Nora en Lisa worden vanuit 1 jaarlijkse donatie betaald. Deze zijn bedoeld om kosten voor het inhuren van derden te besparen. De organisatiekosten zijn voor alles dat buiten de daadwerkelijke activiteiten valt: marketing, website bijhouden, geld binnenhalen, activiteiten organiseren, etc. etc.

Beleidsplan

Voor 2020 staan 6 reguliere activiteiten en diverse Samen Smiles Integratie Projecten in de planning: een Kleurrijke Ontmoeting, een Muziekdag, een workshop Fotografie, een Sport&Dierendag, Survival, een Pokemon Go event en meerdere Samen Smiles Integratie Projecten.

Ook dit jaar willen we weer duidelijk maken dat bijna alle kinderen bijna overal aan mee kunnen doen, als je maar voor de juiste aanpassingen zorgt. Verder werken we natuurlijk ook weer aan educatie, integratie, (wederzijds) begrip, etc. Maar bovenaan staat nog altijd: plezier!!!

NB: ten tijde van het uitkomen van dit verslag is de “corona crisis” in volle gang. Hierdoor is het zeer waarschijnlijk dat wij minimaal een of wellicht meerdere activiteiten zullen moeten verplaatsen.

De jaarrekening (financieel overzicht)

Debet

Bankkosten 227,20
Verzekering 124,15
Hello Dialog 181,50 (is inclusief een fikse korting)
(database+nieuwsbrieven)

Salaris/organisatiekosten Nora (zie uitleg hierboven bij *) 3.537.68
(op basis van 2 betaalde uren per week, a 140,67,- per maand plus vakantiegeld t/m mei, daarna 4 uren per week)
Onkostenvergoeding Nora totaal 120
Salaris/organisatiekosten* Lisa 2092,35
(op basis van 2 betaalde uren per week, a 140,67 per maand plus vakantiegeld.)
Onkostenvergoeding Lisa totaal 180

Rente spaargeld 0,49

——————————————-
Totale inkomsten 18.817,19

Het overschot wordt gebruikt voor communicatie en activiteiten in 2020/2021.

Nora en Lisa Schultz
1215 NM Hilversum
www.stichtingsmiles.nl
Rabobank: 1523.63.165

Verklaring van de kascommissie

N.M. Schultz
(voorzitter)
d.d. 26/03/2020

L.R. Schultz
(penningmeester)
d.d. 26/03/2020

U kunt geen reacties plaatsen.