Jaarverslag 2018 en ANBI gegevens

JAARVERSLAG STICHTING SMILES 2018

ANBI gegevens

Vanaf 1 januari 2014 moeten ANBI’s (bij de Belastingdienst geregistreerd als Algemeen Nut Beogende Instelling) een aantal gegevens vermelden op hun internetsite, om het vertrouwen van het publiek in de filantropische sector te bevorderen.
In dit jaarverslag zullen wij dan ook opnieuw de complete gegevens opnemen zoals aangegeven door de Belastingdienst.

Stichting Smiles (fiscaal nummer: 8112 12 427) organiseert activiteiten voor zieke en gehandicapte kinderen en jongeren in Nederland.
Ons bestuur bestaat uit de zussen Nora Schultz (voorzitter) en Lisa Schultz (penningmeester). Wij hebben de stichting samen opgericht op 3 oktober 2002 en voeren samen alle organisatie uit. De gehele planning, de organisatie van de activiteiten, de marketing, de financiën, het bijhouden van de site, etc. doen wij allemaal zelf.
Verslagen van onze activiteiten zijn te vinden op onze site www.stichtingsmiles.nl bij Onze Activiteiten.

Verslag van het bestuur

In 2018 hebben we ons geconcentreerd op een paar activiteiten van een wat grotere omvang. Daarnaast hebben we in 2018 alvast veel voorbereidend werk gedaan voor een paar activiteiten in 2019.

Activiteiten georganiseerd in 2018:

• Op 22 april organiseerden we een sportdag bij het geliefde Friendship Sports Centre in Amsterdam. Op deze dag hebben we een flink aanbod van leuke en unieke sporten willen samenstellen waarbij de aanwezige kinderen met verschillende sporten kennis konden maken. Zo was er rolstoelbasketbal en Oud-Hollandse spellen die voor iedereen geschikt waren gemaakt, en verder kon er door iedereen worden gevoetbald en was er boogschieten!

Het was een hele leuke, mooie en warme dag. Lees hier het verslag.

• Op 23 september vond dan eindelijk de workshop Fotografie plaats, die eigenlijk eerst in mei zou plaatsvinden maar was verplaatst in verband met het veel te warme weer op de oorspronkelijke datum. Natuurlijk regende het op 23 september pijpenstelen. Typisch! Desalniettemin hadden we het ontzettend gezellig. Onder onze paraplu’s konden we in de stallen en hokken genieten van alle leuke dieren bij Kinderboerderij de Hertenkamp en daarna genoten we nog volop bij Beeld en Geluid. Lees hier het verslag van die dag.

• Op zondag 14 oktober was er weer een verzamelactiviteit, dit keer een Muziekdag bij theater de Omval in Diemen. Eerst was er een prachtig optreden van Isabelle Ohm en daarna waren er diverse workshops voor de kinderen, een ronde vóór de pauze en een ronde na de pauze. Dans, zang en spelen op de Hang. Het was een prachtige en bijzondere dag. Zie hier het verslag.

Dus alhoewel het lijkt alsof er weinig activiteiten waren in 2018, hebben we feitelijk 8 verschillende activiteiten georganiseerd, waarvan er diverse op 1 dag zijn aangeboden. Daarnaast is er voor 2019 veel voorbereidend werk gedaan.

Alle verslagen met foto’s van onze activiteiten staan op onze website www.stichtingsmiles.nl

Naast deze activiteiten zijn wij nog heel druk geweest met allerlei nevenactiviteiten die ook horen bij het runnen van een stichting en die belangrijk zijn voor bijvoorbeeld onze naamsbekendheid. In de tijd die wij besteden aan de organisatie, kunnen wij ook heel veel contacten leggen en benodigdheden voor de activiteiten gratis of met korting regelen. Op deze manier streven wij ernaar de gemaakte organisatiekosten zoveel mogelijk terug te verdienen.(*) Stichting Smiles heeft geen kantoor en we maken zo min mogelijk kosten die niets met de activiteiten te maken hebben. Er zijn natuurlijk wel kosten voor bijvoorbeeld de website, bankkosten, verzekeringskosten, etc. Met het geld dat wij ontvangen van sponsors en donateurs betalen wij alles en iedereen die helpt met de activiteiten. De onkosten en organisatiekosten van Nora en Lisa worden vanuit 1 jaarlijkse donatie betaald. Deze zijn bedoeld om kosten voor het inhuren van derden te besparen. De organisatiekosten zijn voor alles dat buiten de daadwerkelijke activiteiten valt: marketing, website bijhouden, geld binnenhalen, activiteiten organiseren, etc. etc.

Beleidsplan

Voor 2019 staan 6 a 7 activiteiten in de planning: een Kleurrijke Ontmoeting, een theatervoorstelling voor gezinnen met een doof of slechthorend kind, een muziektherapiedag, een Samen Smiles event i.s.m. een school, een sportdag met meerdere sporten, een survivaldag en wellicht nog een fotografieworkshop.

Ook dit jaar willen we weer duidelijk maken dat bijna alle kinderen bijna overal aan mee kunnen doen, als je maar voor de juiste aanpassingen zorgt. Verder werken we natuurlijk ook weer aan educatie, integratie, (wederzijds) begrip, etc. Maar bovenaan staat nog altijd: plezier!!!

De jaarrekening (financieel overzicht)

Debet

Bankkosten 237,92
Verzekering 124,03
Hello Dialog 181,50 (is inclusief een fikse korting)
(database+nieuwsbrieven)

Salaris/organisatiekosten Nora (zie uitleg hierboven bij *) 2.734,56
(op basis van 3 betaalde uren per week, a 211,- per maand plus vakantiegeld.)
Onkostenvergoeding Nora totaal 250
Salaris/organisatiekosten* Lisa 2090,33
(op basis van 3 naar 2 (in april) betaalde uren per week, a 140,67 per maand plus vakantiegeld.)
Onkostenvergoeding Lisa totaal 215

Rente spaargeld 1,45

——————————————-
Totale inkomsten 8.518,88

Het tekort is gedekt door geld dat over was van 2017.

Betaalrekening

saldo 1-1-2018: 978,29

saldo 31-12-2018: 235,33

Spaarrekening:

saldo 1-1-2018: 5.000

saldo 31-12-2018: 4.000

Nora en Lisa Schultz
1215 NM Hilversum
www.stichtingsmiles.nl
Rabobank: 1523.63.165

Verklaring van de kascommissie

N.M. Schultz
(voorzitter)
d.d. 07/03/2019

L.R. Schultz
(penningmeester)
d.d. 07/03/2019

U kunt geen reacties plaatsen.