Komende activiteiten

Lieve Stichting Smiles families,

Zoals jullie hebben gemerkt hebben wij door corona de laatste hele lange tijd geen activiteiten meer georganiseerd. Het kon niet en het ging niet.

Na maandenlang nadenken over de toekomst van Stichting Smiles zijn wij tot een besluit gekomen. Tot ons grote verdriet gaan wij de invulling van Stichting Smiles veranderen, die gaat niet meer blijven wat het de afgelopen 19 jaar is geweest.

Het organiseren van activiteiten voor een soms zeer kwetsbare groep kinderen past niet meer. De activiteiten zoals wij die altijd hebben gedaan, zoals sporten in een grote groep met vrijwilligers, broertjes en zusjes en aanwezige ouders, met z’n vijfen in een roeiboot zitten, creatief bezig zijn aan een grote tafel, op school bezoek ontvangen van een andere klas, dit kon en kan niet meer door corona.

Omdat wij de veiligheid en het plezier voor onze doelgroep altijd bovenaan zetten, zien wij de komende tijd geen mogelijkheden om dit zo weer op te pakken. Afstand houden, niet in groepjes plezier hebben en mogelijk ongevaccineerde vrijwilligers en ouders passen niet bij Smiles activiteiten.

Daarnaast is een hele grote persoonlijke reden voor ons dat wij onze moeder, onze nummer 1 fan, aan corona zijn verloren in december 2020. Dit heeft een groot gat geslagen in ons plezier en maakt dat wij mogelijk extra voorzichtig en angstig zijn en graag iedereen willen beschermen tegen deze vreselijke ziekte. Smiles was juist bedoeld om met zo min mogelijk belemmeringen plezier te hebben.

Gelukkig zien wij heel veel mooie initiatieven die weer worden opgepakt waar jullie hopelijk gebruik van kan maken. Nu, vergeleken met 19 jaar geleden, toen wij met de stichting begonnen, is er zoveel veranderd op het gebied van participatie en toegankelijkheid! Wij mogen alleen maar hopen dat wij als Smiles daar iets aan hebben bijgedragen.

Wij gaan tot het einde van dit kalenderjaar nadenken over een nieuwe invulling van Stichting Smiles en daarover praten met verschillende partijen. Als je zelf ideeen hebt over de toekomst van Smiles, laat het ons dan gerust weten!

In ieder geval bedankt voor alle mooie jaren. Op de toekomst!

Liefs en een glimlach,

Nora en Lisa Schultz