Hoera! Stichting Smiles bestaat 17 jaar!

Op donderdag 3 oktober is het de 17e verjaardag van Stichting Smiles. Wat vliegt de tijd!

17 jaar geleden liepen we samen binnen bij de notaris, om ons te laten informeren over het opzetten van een stichting. Toen we een uurtje later buiten stonden hadden we Stichting Smiles opgericht. Huh? Dat ging snel! En nu aan de slag…

Feest!

Onze allereerste activiteit was een piratenfeest voor kinderen met suikerziekte die altijd naar het ziekenhuis in Blaricum gingen voor controle, maar elkaar niet kenden. Dus wij organiseerden een feest, met allemaal eten en drinken dat zij mochten hebben (suikerziekte was nog een beetje anders in die tijd) en het was heel gezellig! Wat wij niet hadden verwacht, maar wat ook heel leuk was, was dat de ouders het ook fijn vonden om samen te praten en ervaringen uit te wisselen. De kinderen hoefden er verder even niet over na te denken dat ze een chronische ziekte hadden, plezier stond voorop. En ze waren ook niet de enige in de groep die ziek was, zo fijn!

Na die eerste activiteit waren we verslaafd. Dit gingen we meer doen! We hebben door de jaren heen heel was contacten opgebouwd en leuke mensen ontmoet. We hebben paardgereden en zijn gaan roeien, we zijn naar musea en dierenparken geweest, hebben survival, duiken en gymnastiek gedaan, en nog veeeeel meer! Ieder jaar proberen we wat klassiekers te herhalen, dus activiteiten die altijd leuk en populair zijn, en we proberen ook altijd nog nieuwe dingen te bedenken. En dat is niet zo moeilijk want er zijn ideeën zat.

Trouwe contacten

Voor het schrijven van de nieuwsbrief interview ik tegenwoordig vrijwilligers of andere mensen waar we al een hele tijd mee werken. Dan moeten we soms wel heel hard denken hoe lang en waar we elkaar ook alweer van kennen. Dan ga ik terugzoeken en soms blijkt dat we elkaar al 10 jaar kennen! Dat is echt leuk.

En heel veel kinderen komen ook al jaaaaaren lang naar Smiles activiteiten. Het is zo leuk en gezellig om deze kinderen steeds weer terug te zien! Je ziet ze echt opgroeien en dat is geweldig. Alleen is het wel jammer dat ze soms opeens te oud zijn om nog naar Smiles activiteiten te komen. Maar vaak houden we dan toch contact!

De toekomst

Behalve met veel plezier terugkijken, kijken we natuurlijk ook vooruit naar de toekomst van Smiles. Wat willen we nog?

Uiteraard gaan we lekker door met activiteiten organiseren. We zullen er zo rond de 6 tot 8 per jaar uitkomen. Hoe vaker, hoe beter! Maar we doen Smiles nog steeds in een paar uurtjes naast ons (hele drukke en succesvolle) eigen bedrijf, dus heel veel meer activiteiten zullen het helaas niet worden. Maar dit is leuk, goed te doen, en een mooi aantal.

Wel gaan we vanaf deze maand weer Samen Smiles Integratie Projecten doen. Daarnaast zijn we sinds een paar maanden dus bezig met een nieuwsbrief en zitten we meer op social media. Dat is even wennen, want daar zijn we allebei niet zo goed is, maar het is wel een hele goede manier om in contact te blijven met de ouders. Daarnaast willen we meer contacten leggen met scholen en instellingen en kijken of we weer eens hier en daar in de pers kunnen komen, zodat nóg meer mensen horen over Stichting Smiles en hun kinderen kunnen inschrijven voor onze activiteiten. En daarnaast zijn we bezig met een nieuwe website, maar dat gaat niet zo snel.

Blije gezichten

Poeh, toch eigenlijk best wel veel dingen. Maar…iedere keer dat we weer aan Smiles mogen werken zijn we blij. En vooral…bij de activiteiten. Als we die blije gezichten van iedereen zien. Niet alleen van de geweldige, lieve, stoere kids, maar ook van de fantastische vrijwilligers, trouwe tolken, fijne workshoppers, super ouders. en elkaar. Want Stichting Smiles bestaat naast al deze toffe mensen nog steeds maar uit ons tweeën, zussen Nora en Lisa. En we zouden het niet anders willen.

Op naar nog 17 jaar!