Zintuigenroute – 2008

Eind: June 25, 2008 @ 15:00

Plaats: Almere

Zintuigenroute – 2008

Op woensdag 25 juni 2008 hebben wij een bezoek gebracht aan Landgoed de Kemphaan in Almere, met een groep van 28 kinderen met een visuele (en meervoudige) beperking:

Om 10 uur arriveerden de kinderen met busjes bij de Kemphaan. De groep werd in tweeen gedeeld: er was een groep van 16 kinderen en een groep van 12 jongeren. Voor de eerste groep hadden wij 5 tafels klaargezet vol met verf-, knutsel en tekenspullen. Er was zelfs echte wol van de schapen van de Kemphaan om mee te knutselen.
De groep jongeren ging meteen beginnen aan de Zintuigenroute. Deze route is door staatdbosbeheer uitgezet op het landgoed van de Kemphaan. Tijdens deze route worden verschillende zintuigen geprikkeld door de natuur.
Zo voelde je tijdens de route warmte en kou (zon en schaduw), blaadjes, besjes en boomschors. Je hoorde je diverse vogels en het ritselen van de bladeren in de wind. Daarnaast kon je ook de natuur ruiken. Soms lekker, maar soms ook wat minder…
Er werd op de route druk gevoeld, geluisterd en geroken.

Na de lunch wisselden de groepen en gingen de jongere kinderen de route lopen en ervaren, en de tieners gingen nestkastjes bouwen. Het weer was erg lekker en we hadden alle ruimte voor de activiteiten.

We hopen dat alle kinderen/jongeren een leuke dag hebben beleefd!
Wij willen graag StaatsBosbeheer en de Kemphaan bedanken.
Tenslotte willen wij natuurlijk al onze donateurs en sponsors bedanken voor het mogelijk maken van deze mooie dag!