Zeilen II – 2010

Begin: July 11, 2010 @ 10:15

Eind: July 11, 2010 @ 16:00

Zeilen II – 2010

Op zondag 11 juli 2010 zijn wij gaan zeilen met jongeren met een lichte verstandelijke handicap en enkele van hun broertjes en zusjes.

Deze groep kinderen is verbonden aan Sherpa (zij bieden professionele zorgverlening en ondersteuning aan mensen met een beperking):

Rond kwart over 10 op deze zomerse zondag morgen, arriveerden de kinderen in de haven van Muiden. Daar lag de zeiltjalk De Lis klaar voor een mooie zeiltocht over het IJsselmeer. Iedereen werd ontvangen met een lekker drankje en een stukje cake, en er werd uitgelegd wat het programma was voor deze dag. We hoopten allemaal dat de wind een beetje zou aantrekken, zodat de zeilen gehezen konden worden.

We vertrokken uit de haven op de motor en passeerden de Groene Draak (van Koningin Beatrix) en het Muiderslot. Eenmaal op het IJsselmeer bleef het bij varen op de motor, want er was geen zuchtje wind! Maar het weer was erg lekker en we zwaaiden naar de vele boten die wij tegenkwamen.

Voordat we bij het fort-eiland Pampus aankwamen, genoten wij van onze heerlijke lunchpakketten gesponsord door Graaf Floris V in Muiden. Eenmaal bij Pampus aangekomen, meerde De Lis aan de gingen de kinderen aan wal. Daar werden zijn opgevangen door een gids van het fort-eiland. Er werd een rondleiding gegeven en veel leuke en interessante feiten verteld over het eiland. En er werd ook door het pikdonkere gangen van het complex gelopen.

Terug op de boot vertrokken we om weer terug te keren naar Muiden. Het grote zeil werd gehezen en er mocht weer een ander kind achter het roer staan en deze mooie tjalk de goede kant op sturen. Wat deden de kids dat toch goed!

Eenmaal terug in de haven werd de boot zeer kundig ‘geparkeerd’ door één van de kinderen, met uiteraard goede aanwijzingen van de matroos en de stuurvrouw. Enkele ouders stonden alweer te zwaaien in de haven en de kinderen verlieten met een grote glimlach en mooie verhalen de tjalk.

Wij hopen dat iedereen enorm heeft genoten!

Stichting Smiles wil graag de volgende mensen en bedrijven heel hartelijk bedanken voor het mede mogelijk maken van deze geweldige dag:

Zeiltjalk de Lis
en met name Leon, voor de fantastische dag en de zeer scherpe prijs

Sherpa
voor het samenstellen van een enthousiaste groep jongeren en uiteraard voor hun begeleiding op deze dag

voor het mede financieel mogelijk maken van deze bijzondere dag

Unilever
voor het mede financieel mogelijk maken van deze bijzondere dag

Graaf Floris
voor het sponsoren van de heerlijke lunchpakketten voor de jongeren en de begeleiders

fort-eiland Pampus
voor de gratis rondleiding op het indrukwekkende eiland