Workshop fotografie 2020

• Sep 20

Begin: September 20, 2020 @ 14:00

Op zondag 20 september organiseerden wij een Workshop Fotografie, in samenwerking met fotograaf Floortje Mols. Dit is de 4e keer dat wij met deze geweldig leuke en getalenteerde fotograaf samenwerken.

Na een vreselijk stille coronatijd, met veel onzekerheid, besloten wij (na overleg met ons panel) weer voorzichtig van start te gaan met Smiles activiteiten. Een Workshop Fotografie op het strand met een kleine groep leek ons daar uitermate geschikt voor!

Voor de zekerheid hadden we 2 data gekozen. In principe op 20 september, maar als het zou regenen konden we nog een weekje schuiven. De afgelopen twee keer waren we namelijk tot de ontdekking gekomen dat het best lastig is om te fotograferen in de (stromende) regen.

Maar die extra datum was gelukkig helemaal niet nodig! Op 20 september straalde de zon strak en warm aan de hemel. Het was zelfs eigenlijk gewoon een beetje erg warm! Gezien de vele lange broeken was toch niet iedereen erop bedacht hoe warm het zou zijn op het strand.

Uiteindelijk hadden we gekozen voor de locatie Almeerderstrand, midden in het land en vlakbij een 5-baans snelweg zeer gunstig gelegen. En je merkte er niks van dat het in Almere was! Het was niet eens zo druk, maar wel gezellig met wat zonnebaders en veel honden.

Het restaurantje waar we verzamelden was gesloten, dus we besloten hun terras met picknicktafels in te pikken. Hadden we mooi een goede plek voor de introductie van Floortje, getolkt door Cindy Doorman.

Met een selectie prachtige schelpen die Floortje van een vriendin had geleend gingen we op pad om de eerste opdracht te doen. In verband met corona hadden we geen losse vrijwilligers, maar hadden de deelnemers allemaal zelf ouders of begeleiders mee. Zo ging iedereen veilig in zijn eigen groepje aan de slag.

Sommigen gingen hun eigen gang met het opdrachtenvel, waar allemaal hele leuke opdrachten op stonden die Floortje met veel zorg had voorbereid. De rest ging in een groep achter Floortje en Cindy aan, die iedere opdracht nog eens goed uitlegden aan de deelnemers.

De middag vloog voorbij; we genoten van de zon, het water en van elkaar, blij dat we elkaar na zo’n lange tijd weer zagen en ook nieuwe deelnemers mochten verwelkomen.

We hebben met Floortje al meteen zitten brainstormen over ideeën voor volgend jaar. Nu al zin in!

Kijk eens wat een mooie foto’s iedereen heeft gemaakt!

Floortje Mols: “Ik wist niet dat een paar mooie schelpen zoveel inspiratie en creativiteit zouden opleveren bij de deelnemers; erg leuk om te zien. Het was een topdag!”

Hier een paar van de prachtige foto’s die Floortje die dag zelf maakte:

En deze nog, gemaakt door Lisa, van Floortje

Met dank aan:

• Floortje Mols, altijd zo fijn om mee te werken;
  • Cindy Doorman, toptolk;
  • Goofie, lieve begeleider;
  • Al onze sponsors en donateurs, voor het financieel mogelijk maken van deze dag;
  • De ouders, voor het meedoen en heen- en weer rijden;
  • En natuurlijk vooral weer dank aan de deelnemers, onze superhelden. Wat was het heerlijk om jullie weer te zien of te ontmoeten!