Workshop fotografie 2018

Begin: September 23, 2018 @ 13:00

Eind: September 23, 2018 @ 16:30

Plaats: Hoge Naarderweg 205, Hilversum,

Niets is zo veranderlijk als het Nederlandse weer. De fotografie workshop zou in eerste instantie in mei zijn, maar op die dag werd het nou net wel 30 graden! En omdat er maar weinig beschutting is bij de kinderboerderij waar we hadden afgesproken, besloten we de workshop te verzetten. Naar september, zondag 23 september, welteverstaan.

Gelukkig konden de meeste kinderen met hun ouders en vrijwilligers die zich hadden opgegeven voor die dag dan ook weer aanwezig zijn. We hielden het weerbericht voor die dag goed in de gaten. Mocht het nou weer zo warm worden, of regenen, dan hadden we een uitvalsbasis bij Beeld en Geluid. En gelukkig maar, want het kwam met bakken uit de hemel!

Een paar kinderen waren helaas thuis gebleven met de griep; tja, wat wil je ook met zulk weer? Maar we hadden een ontzettend leuk groepje bij elkaar! Het was eigenlijk prima zo, want we pasten allemaal precies in de kantine bij kinderboerderij de Hertenkamp in Hilversum. Daar hadden we ons verzameld, met regenjassen en plu’s.

Fotografe Floortje Mols begon met een welkomstwoordje en uitleg van de opdrachten die ze had opgesteld. Iedereen kreeg een plastic mapje met leuke opdrachten mee. Eerst konden we binnen nog even oefenen met de knuffels die Floortje had meegenomen, maar daarna gingen we toch écht gewoon naar buiten! Gelukkig konden we bij de dieren in de stallen terecht om mooie foto’s te maken.

Geitjes, schapen, varkens (een kleine en een héle grote), een ezel, ganzen, vogels, kippen, konijntjes, pauwen, cavia’s en natuurlijk herten, ze hebben allemaal vrolijk geposeerd voor onze foto’s. Dankzij de geweldige medewerkers van kinderboerderij de Hertenkamp konden we dichtbij de dieren komen en vertelden ze ons ook allemaal leuke verhalen.

Fotografe Floortje Mols legde alle opdrachten ondertussen nog eens goed uit; wat is nou vogelperspectief en wat is nou kikkerperspectief? Weten jullie het nog? Vrijwilligers Goofie, Justin, Lucy, Raya en Saskia en gebarentolken Cindy en Marit begeleidde de kinderen en hielpen hen de prachtigste foto’s te maken.

Omdat we de regen toch wel een beetje beu waren op een gegeven moment, vertrokken we naar Beeld en Geluid, om de hoek. Het is een super mooi gebouw en we voelden ons heel erg welkom daar. En lekker warm! Aangezien Floortje daar vele jaren heeft gewerkt, kende ze het gebouw op haar duimpje. We hebben daar nog een hoop leuke foto’s kunnen maken.

Dankzij onze sponsor Rabobank Gooi en Vechtstreek konden we voor alle kinderen een knuffeltje kopen die ze op de foto konden zetten. De Rabobank heeft deze activiteit verder helemaal financieel mogelijk gemaakt. Bedankt, Rabobank!

En nogmaals dank aan onze geweldige vrijwilligers, gebarentolken, medewerkers en ouders, maar vooral: bedankt aan de kinderen! We hebben weer een hele leuke dag gehad. Tot de volgende keer!

Deze activiteit is financieel mogelijk gemaakt door Rabobank Gooi en Vechtstreek