Survival bij Tough Ground i.s.m. Dutch Adaptives

• May 26

Begin: May 26, 2019 @ 12:30

Eind: May 26, 2019 @ 16:30

Op zondag 26 mei 2019 organiseerden we, in samenwerking met Dutch Adaptives, een stoere survival bij Tough Ground in Almere.

Survival Toughground Stichting Smiles

Foto: Pixel Dizign

Het was perfect weer om te sporten, niet te koud en niet te warm. De deur stond lekker open en een hele grote groep super enthousiaste vrijwilligers van Dutch Adaptives verzamelden zich in het toffe gebouw van Tough Ground.

Tough Ground is opgezet door Michaelrobbert en Dennie, in samenwerking met de NSGK en als Bikkels bij de Bart de Graaff Foundation. Bij Tough Ground kun je CrossFit en Obstacle Course Running doen en het is de allereerste geheel toegankelijke sportschool in Nederland! Het parkoers is gebouwd door de bij vele bekende Jochem Bruggink van Bruggink en Rougoor. Jochem heeft de voorgaande jaren met Stichting Smiles survivalactiviteiten gedaan. Hij is een meester in het opzetten van (aangepaste) onderdelen.

Michaelrobbert van Tough Ground vindt, net als wij, dat iedereen moet kunnen sporten. Zelf heeft hij bijvoorbeeld een week eerder de halve marathon op de Chinese muur gedaan met zijn krukken, super indrukwekkend! Dit grote voorbeeld heeft zijn sporthal zondag voor ons beschikbaar gesteld, waarvoor we hem heel dankbaar zijn.

Marloes van Dutch Adaptives, dit is een groep inspirerende en super enthousiaste sporters die allemaal een vorm van een “beperking” hebben, had een topprogramma samengesteld waarbij de kinderen in verschillende groepen CrossFit, OCR en yoga gingen doen. Dit laatste gebeurde onder de prettige leiding van Karin. We hebben zelf ook met een ronde meegedaan. Heerlijk!

Dutch Adaptives bestaat uit een groep sporters die allemaal een beperking of chronische aandoening hebben. Zij willen sporten voor iedereen toegankelijk maken, omdat ze allemaal heel veel van sporten houden, maar zelf merken dat nog lang niet alles toegankelijk is. Daar willen zij verandering in brengen en hun enthousiasme is ontzettend aanstekelijk!

Bij binnenkomst riepen de kinderen al “Wat is het hier tof!” Ze konden niet wachten om te beginnen. De groepjes werden ingedeeld en gingen onder leiding van trainers en vrijwilligers van Dutch Adaptives aan de slag.

Er werd heel wat afgerend en gezweet, maar vooral gelachen, grenzen verlegd en overwinningen behaald. Aan het eind mocht iedereen die wilde en nog fut had een challenge doen en er werd hard geklapt voor de kinderen. Iedereen ging naar huis met een enorme glimlach op het gezicht. Het was echt een fantastische topdag!

• We willen Marloes en iedereen van Dutch Adaptives enorm bedanken voor al het voorbereidende werk en de geweldige dag. Snel nog een keer!
  • We willen Michaelrobbert bedanken voor het beschikbaar stellen van Tough Ground en voor zijn enthousiasme om meteen iets voor deze kinderen te willen betekenen.
  • We willen Cindy en Colette bedanken voor het tolken.
  • We willen zeker ook onze zeer gulle sponsors en donateurs bedanken voor het financieel mogelijk maken van deze dag, met name Sunshine House. En ook bedankt aan de lieve mensen die zo’n mooi bedrag in de collectebussen en op onze bankrekening hebben gestort.
  • Maar het meest bedanken we natuurlijk de Smiles kinderen. Jullie waren weer geweldig, lief, stoer en ontroerend. Wat leren we toch veel van jullie! Jullie maken ons blij en hopelijk weer tot snel!

Hierbij het fotoalbum.
Met veel dank aan Pixel Dizign!

De komende tijd wordt er nog aangevuld. Gebruik door derden is niet toegestaan.