Survival – 2008

Eind: March 9, 2008 @ 18:00

Plaats: Almere

Survival – 2008

Op zondag 9 maart 2008 zijn wij gaan survivalen met 52 kinderen met een beperking en hun brusjes (broertjes en zusjes):

Nog niet eerder had Stichting Smiles een activiteit georganiseerd voor kinderen met diversen beperkingen. Maar op deze survival dag waren er blinde, slechtziende en dove kinderen, kinderen met DownSyndroom, met een spierziekte of het Williams Syndroom aanwezig.

Vanaf half 2 kwam iedereen – in de regen – aan en parkeerde de auto bij het terrein van S.E.C. Survivals. Snel schuilden we met zijn allen in de kantine, waarin het super druk was! Iedereen werd welkom geheten en kreeg een naamsticker op. Na ons welkomstwoordje werd iedereen in een groep ingedeeld en gingen we naar het survival terrein.

Er lag gelukkig genoeg modder, dus we konden lekker vies worden. En vandaag mochten we ook lekker vies worden!!!

Spaghetti brug
Op het terrein waren allemaal verschillende onderdelen, zoals touwtrekken, boogschieten, een evenwichtsbalk, een touwbrug en een hindernisbaan. Over de touwbrug stond het volgende in de krant Almere Vandaag: “Begeleider Rob vertelt dat hij gister zijn spaghetti niet op kreeg en van zijn restjes een touwbrug heeft gemaakt. Dat betekent door de lussen naar de overkant. “Het lukt iedereen al is het bij sommigen wat meer op de tast dan bij anderen”.

Elk groepje had een hele enthousiaste en professionele begeleider om elk onderdeel uit te leggen en te helpen waar nodig. De kinderen deden dingen waarvan ze verwachten dat ze het misschien niet konden, zoals over een dunne, natte evenwichtsbalk lopen als je niet kunt zien. Ook veel ouders waren wederom blij verrast om te zien hoeveel hun kinderen zelf konden doen!

Toen iedereen na 2,5 uur alle onderdelen succesvol had volbracht en doorweekt was van de regen, was het tijd voor iets lekkers!
Eerst schone kleren aan en daarna kreeg iedereen een hamburger van de barbeque en een pakje drinken. Dat werd in de tent – bij het kampvuur – opgegeten en gedronken.

Wij vonden het een ontzettend leuke dag en hopen dat iedereen het naar zijn zin heeft gehad!

Met veel dank aan S.E.C. Survivals: