Sponsor survival – 2009

Eind: May 16, 2009 @ 16:00

Plaats: Almere

Sponsor survival – 2009

Op zaterdag 16 mei 2009 organiseerden wij – in samenwerking met S.E.C. Survivals in Almere – een groot survival evenement voor kinderen met een beperking, en hun brusjes.

Met alle ouders en begeleiders erbij was het een drukke, maar erg gezellig boel!:

Er hadden zich 65 kids aangemeld, die wij in 9 verschillende groepjes hadden ingedeeld. Voor elk groepje was een speciaal programma opgesteld dat was aangepast aan het kunnen van de kids. Zo was er bijvoorbeeld een speciale rolstoel groep. Zij gingen onderdelen doen die goed bij hen pasten, zoals boogschieten, blaaspijp-schieten, een speciaal aangelegd rolstoelparcours en nog veel meer… Bij het groepje met de dove en slechthorende kinderen was een tolk aanwezig en bij andere groepen waren extra vrijwilligers om de kinderen persoonlijk te begeleiden.

Om 12:00 hielden wij een welkomstwoordje en werd er kinderchampagne van de Hema uitgedeeld. Alle kinderen hadden bij de aanmelding, eerder die ochtend, een tshirt gekregen en aan de hand van de kleur van hun tshirt, wisten ze in welk team ze hoorden. Samen met de begeleiders liepen de kinderen iets na twaalven naar het parcours.

De ouders konden naast het survival-terrein lekker een rondvaart tochtje maken met de boot van Almere Veertje. Het was een ontspannen boottochtje. Na afloop kon iedereen zich weer bij de kids voegen op het survival-terrein.

Op het terrein van S.E.C. survivals was genoeg te doen om een hele week te survivalen met zijn allen! Maar de begeleiders hadden de leukste en meest passende onderdelen uitgekozen voor hun groepje. De zon scheen lekker, maar de dagen ervoor had het flink geregend, dus er lagen hier en daar plassen. De kinderen vonden het heerlijk om in de plassen te springen en om door de gevallen regendruppels te kruipen. Veel kinderen waren ontzettend vies en genoten er met volle teugen van!

Ook op het rolstoelparcours werd veel gelachen. De kinderen werden door ‘duwers’ geholpen om zo snel mogelijk het parcours af te leggen. Het ging hard!!!

Toen was het even tijd voor een pauze. Er werd sap gedronken en een heerlijke kaasstengel van Bakker Bart gegeten, om nieuwe energie op te doen. Na een half uurtje bijkomen begon de tweede ronde. De kinderen hadden er weer zin in! Nogmaals rennen, vliegen, kruipen, schieten, rollen, bungelen en springen.

Om 15:00 waren we klaar met survivallen en was het tijd om schone en droge kleren aan te trekken. Toen de kinderen het terrein af kwamen stond de BBQ al klaar en kon er vlees, vis, aardappeltje en saus worden opgeschept. Ook kon de dorst worden gelest met een verfrissend drankje.

Nadat iedereen lekker had gegeten en gedronken, zeiden we gedag en kreeg elke kind een goodie-bag mee met wat leuke aandenkens aan de dag en wat tegoedbonnen.

Naast de kinderen een top-dag bezorgen, was ons doel ook om extra publiciteit en inkomsten voor de stichting te genereren. Dat is op veel vlakken gelukt! Wij hebben een mooi bedrag bij elkaar gehaald dat wij kunnen gebruiken om meer activiteiten te financieren. Daarnaast hebben we in de Almare gestaan met een klein artikeltje (klik hier) en hebben wij een interview gegeven voor DovenTV (klik hier).

Uit de positieve reacties van de kids en ouders (” Het was vandaag gewoon TE leuk!!”) kunnen wij opmaken dat het een zeer leuke dag is geweest. Wij hebben er in ieder geval van genoten!

Stichting Smiles wil de volgende mensen en instellingen heel hartelijk bedanken voor het mogelijk maken van deze geweldige dag!

Allereerst: het maandblad Margriet
dat ons inspireerde om deze activiteit te organiseren

Speciale dank aan: S.E.C. Survivals
en met name Joy en Rob!! Voor hun inzet, toewijding en enthousiasme!

Onze vrijwilligers: Raymond, Mireille, Mary, Frank, Lucienne, Cedric, Carla en Barry
Voor hun harde werk en enthousiasme en toewijding aan onze stichting!

Onze tolk Astrid van Vliet

Al onze donateurs!!

————————–
Onze project sponsors:
En ook: Bakker Bart * Hema * Fair Bags * Gentle Look * Fiep Westendorp Foundation * Johan Cruyff Foundation