Speurtocht II – 2012

Eind: June 25, 2012 @ 15:00

Plaats: Utrecht

Speurtocht II – 2012

Zorgvuldig een toren bouwen van plastic bekertjes
Zorgvuldig een toren bouwen

Op vrijdag 25 mei 2012 organiseerden wij een speurtocht bij het Rotsoord; een school voor kinderen met auditieve en communicatieve moeilijkheden:

De speurtocht was compleet bedacht, uitgewerkt en uitgevoerd door een hele bijzondere vrijwilliger van Stichting Smiles: Lucienne van Herrikhuyzen. Het idee ontstond in het kader van onze Vrijwilligers Initiatieven en haar idee werd gekozen om uitgevoerd te worden. Dit was de tweede keer dat we de speurtocht met haar organiseerden. Omdat Lucienne zelf gebarentaal kan en geintereseerd is in de dovencultuur, leek haar idee ons uitermate geschikt om uit te voeren voor dove en slechthorende kinderen en kinderen met communicatieve moeilijkheden. We hebben al vaker met het Rotsoord samengewerkt en deze activiteit leek ons erg leuk voor de klas van Peta. Lucienne pastte alles specifiek toe op de kinderen die zouden gaan deelnemen. Dat waren 14 kinderen van 8, 9 en 10 jaar oud.

De dag begon met het klaarzetten van alle benodigdheden. Nadat alles was klaargezet, kwamen de kinderen de klas binnen en vertelde juf Peta hen een spannend verhaal over een toverspreuk die fout gegaan was en alle kinderen moesten helpen met de juiste toverspreuk om alles weer goed te maken!

De kinderen maakten in groepjes hun eigen knapzak mooi met glitters en stiften. Daarna gingen de groepjes om de beurt de onderdelen doen; we gingen een kamer van het kasteel bouwen met bekers, een geheugenspel doen, een toverstokje maken, allemaal dingen die nodig waren om een toverspreuk te maken!

Daarna gingen alle kinderen nog een mooie pop maken van waterflesjes en verf. Wat waren de kinderen creatief! Het was mooi om alle poppen op een rij te zien drogen.

Wij willen Lucienne van Herrikhuyzen ontzettend bedanken voor dit geweldige idee en het vele werk dat zij erin heeft gestoken om de kinderen een onvergetelijke dag te geven.

Juf Peta ook bedankt voor alles!