Roeien II – 2009

Eind: September 12, 2009 @ 17:00

Plaats: Amsterdam

Roeien II – 2009

Op zaterdag 12 september 2009 hebben wij een roei-middag georganiseerd, voor kinderen met een (visuele) beperking en hun brusjes:

Rond half 2 arriveerden de kinderen met hun families, bij roeivereniging Berlagebrug in Amsterdam.
We begonnen de activiteit met een verhaal van Martin Lauriks; paralympisch roeier. Hij vertelde hoe het is om op hoog niveau te roeien en hoe het is om aan de Olympische spelen mee te doen. Zijn verhaal was erg inspirerend! Misschien komt er nog wel top-talent uit deze groep?!

Daarna gingen we met alle kinderen, en een groep van 15 vrijwilligers (van Rabobank Nederland), oefenen in een binnenbak. Er werden groepjes gemaakt en er werd plaatsgenomen in de oefenboot. In elke boot zaten 3 kinderen, 1 vrijwilliger en 1 instructeur. Het oefenen ging erg goed en de meeste kinderen hadden meteen door hoe je de spaan in het water moest houden.
Voor de kinderen die het blad niet in het water konden zien, zat er op de plek waar zij de spaan vasthielden tape geplakt. Zo konden zij voelen wanneer het blad verticaal en wanneer het blad horizontaal was. De instructeur gaf aanwijzingen zodat iedereen gelijk een slag in het water maakte. Nu waren ze klaar voor het echte werk!

Na de oefenbak, stapten de kinderen in echte boten. Zij werden daarbij goed geholpen door onze vrijwilligers. Toen iedereen zat, werd de boot van de kant afgeduwd en kon het roeien beginnen. De intructeur gaf de instructies en de boot gleed over het water. Het zag er erg soepeltjes uit.

Na ongeveer 20 minuten roeien, legden de boten even aan. De kinderen konden lekker limonade drinken en een koek eten. Er stapten nieuwe vrijwilligers in, zodat ook iedereen van de Rabobank mee kon roeien. Nu gingen de kinderen voor een tweede ronde!

Aan de blije gezichten te zien en de mooie verhalen, hebben de kinderen erg genoten. Ook de ouders waren trots dat hun kinderen zo vloeiend over de Amstel hadden geroeid.

Wij hebben een ontzettende leuke dag gehad en hopen dat iedereen ervan genoten heeft!

Stichting Smiles wil de volgende mensen en instellingen heel hartelijk bedanken voor het mogelijk maken van deze geweldige dag!

Roeivereniging BerlageBrug
met name Jelle en Laetitia

Martin Lauriks
voor zijn inspirerende verhaal