Roeien – 2005

Eind: September 4, 2005 @ 16:00

Plaats: Amsterdam

Roeien – 2005

Op zondag 4 september 2005 vond onze roeimiddag plaats voor blinde en slechtziende kinderen (met hun broertjes en zusjes):

Het was een prachtige zonnige dag en we waren met een groep van zo’n 12 kinderen. Sommigen waren een beetje zenuwachtig en de ouders ook. Maar iedereen had er erg veel zin in. Jelle – van de roeivereniging – legde eerst uit hoe een roeiboot wordt gemaakt en hoe dat allemaal werkt. Het was erg interessant! Er ging een stuk van een roeiboot rond, zodat de kinderen konden voelen aan het materiaal waarvan de boten zijn gemaakt. Daarna hebben ze geoefend op een simulator ( een soort roeimachine zoals in de sportschool) en in een roeibak, waarbij de spanen in het water lagen.

Toen alle kinderen de bewegingen onder de knie hadden en zich flink in het zweet hadden gewerkt, gingen we echt aan de slag! De boten werden ingedeeld en overal zat ook een begeleider van Smiles en een instructeur van de roeivereniging in. Het ging erg goed en de boten gleden met flinke snelheid over de Amstel. Aan de kade stonden de trotse ouders mee te kijken en te genieten van de glimlach op het gezicht van hun kind. Sommige ouders waren verrast over hoe gemakkelijk hun kinderen het roeien oppikten.

We hopen dat iedereen een hele leuke dag heeft gehad! Nogmaals bedankt aan alle medewerkers van het roeicentrum Berlagebrug, in Amsterdam, en al onze lieve vrijwilligers!