Paardrijden V – 2010

Eind: March 28, 2010 @ 16:00

Plaats: Den Dolder

Paardrijden V – 2010

Op zondag 28 maart 2010 organiseerden wij voor 18 kinderen/jongeren verbonden aan Sherpa (zij bieden professionele zorgverlening en ondersteuning aan mensen met een beperking),

een paardrij-dag bij De Prinses Maxima Manege in Den Dolder:

In totaal hadden 18 kinderen/jongeren zich via Sherpa aangemeld voor het paardrijden. De deelnemers varieerden in leeftijd van 8 t/m 21 jaar. Sommige kinderen hadden al eens eerder op een paard gereden of rijden wekelijks, maar voor de meesten was het helemaal nieuw!

De deelnemers werden in 3 groepen verdeeld en konden een uur gaan rijden. Maar daaromheen was er voldoende tijd om eerst kennis te maken met de paarden en pony’s en om ze te borstelen en te kammen.

Na de kennismaking en verzorging werden de paarden uit de stallen gehaald en liep de eerste groep met ze naar de binnenbak. Daar klom iedereen op het zadel en begonnen zij langzaam te rijden. Sommige kinderen zaten op een comboy zadel, wat iets hoger is aan de voorkant, waardoor zij beter hun balans konden bewaren. Bij elk paard liep een begeleider van de manege die het betreffende paard heel goed kende.

Er werden wat kleine oefeningetjes gedaan en in sommige gevallen reden de kinderen zelfs in draf!

Aan het eind van elke rit ging de groep lekker naar buiten voor een ritje in het bos. Het was gelukkig een droge dag en de prachtige omgeving waar de Prinses Maxima Manege zich bevindt, bracht een mooie, rustgevende afsluiting van een bijzondere dag.

Terwijl dit alles aan de gang was trok de huifbedkar er ook op uit voor een mooie rit. Hierin lag een jonge dame die niet op een paard kon zitten. Liggend in een doek, over de ruggen van 2 paarden, kon zij het heerlijke ritmische gevoel van de paarden en de geluiden en geuren van het bos meemaken. Na de rit waren haar spieren dan ook helemaal ontspannen en had zij de rest van de middag een glimlach op haar gezicht.

Wij hopen dat iedereen heeft genoten van deze dag! Alle blije gezichten en enthousiaste verhalen maakten ons in ieder geval heel erg gelukkig!

Stichting Smiles wil graag de volgende bedrijven heel hartelijk bedanken voor het mede mogelijk maken van deze geweldige dag:

De Prinses Maxima Manege
voor hun enthousiaste medewerking en zeer scherpe prijs

Aegis Advocaten
voor het deels financieel mogelijk maken van deze dag

Al onze donateurs en sponsors