Paardrijden III – 2007

Eind: September 2, 2007 @ 16:00

Plaats: Roosendaal

Paardrijden III – 2007

Op zondag 2 september 2007 vond onze derde paardrij-middag plaats, voor blinde en slechtziende kinderen en hun brusjes (broertjes en zusjes):

Manege Den Goubergh in Roosendaal benaderde ons begin van dit jaar. Op hun manege rijdt een meisje dat vorig jaar bij onze paardrij-middag in Hilversum aanwezig was. Toen de eigenaresse hoorde dat dat de reden was dat zij nu elke week paardrijdt, nam zij contact met ons op. Zij wilde ook graag zo’n dag organiseren in haar eigen manege.

22 Blinde en slechtziende kinderen hadden zich opgegeven voor alweer onze derde paardrij-middag. We onmoetten deze dag veel kinderen die wij al eerder op onze paardrij-middagen hebben gezien. Maar ook veel nieuwe gezichten.

De grote groep kinderen was in 4 kleinere groepen verdeeld en konden zo met zijn 6-en tegelijk de paarden en pony’s borstelen, opzadelen en ze mee de grote bak innemen.

Er werd lekker gereden, met 1-op-1 begeleiding, en sommigen gingen zelfs in draf. Soms was het toch wel een beetje eng in het begin, maar er was genoeg tijd om rustig aan de paarden te wennen. Gelukkig heeft iedereen uiteindelijk veel plezier gehad. De meiden van de manege hebben een uitstekende begeleiding verzorgd en de kinderen heel goed uitgelegd wat er allemaal gebeurde en ze de paarden laten voelen.

Tussen 13:00 en 14:00 uur was het tijd voor de lunch! Deze werd gesponsord door allerlei bedrijven uit de omgeving en het was niet mis! Broodjes kaas, ham, cervelaat, kroketten, frikadellen, krentebollen, eierkoeken en fruit. Er was meer dan genoeg voor iedereen. Alle families hebben er ook heerlijk van gesmuld. Aan het einde van de rit kreeg ieder kind een ijsje en een zakje snoep voor de terugweg.

Wij vonden het een hele geslaagde dag en hebben ontzettend genoten!

Wij willen heel graag Simone en alle meiden van de manege bedanken voor hun harde werk! Een speciaal bedankje aan Paulien Rombouts voor de enorme inzet en fantastische organisatie; bedankt dat we dit jaar op jouw prachtige manege mochten komen rijden.