Paardrijden II – 2006

Eind: June 18, 2006 @ 16:00

Plaats: Hilversum

Paardrijden II – 2006

Op zondag 18 juni 2006 vond onze tweede paardrij-middag plaats, voor blinde en slechtziende kinderen
(met hun broertjes en zusjes):

De zon scheen volop en gelukkig waaide er een heerlijk verkoelend briesje langs de Manege Hilversumse Pony en Paarden Club. Langzaamaan druppelden de kinderen binnen; de een heel enthousiast en de ander een beetje terughoudend. Wegens de vele inschrijvingen, hadden we de kinderen in verschillende groepen ingedeeld en zo konden ze alle tijd nemen om aan de paarden te wennen. Eerst werd er geaaid en geborsteld in de stallen. Vervolgens werd er uitgelegd hoe het zadel op de rug moest en konden de kinderen, met individuele begeleiding, de paarden klaarmaken voor de rit die ging komen. Toen de paarden opgezadeld waren, liepen de kinderen – met de teugels in de hand – naar buiten. Daar werd eerst gereden in een kleine bak en vervolgens in een grotere. Sommige kinderen durfden zelfs na een tijdje in draf! Anderen waren zo enthousiast dat ze hun ouders meteen vroegen of ze op paardrijden mochten.

Het was een hele gezellige en zonnige dag. Veel ouders waren trots en blij verast wat hun kinderen allemaal presteerden. De meesten hadden nog nooit op een paard gezeten!
We hebben veel glimlachen gezien en we zijn van plan om snel weer een paardrijmiddag te organiseren.

We hopen dat iedereen het net zo leuk heeft gevonden als wij!
Nogmaals bedankt aan Margreet en alle meiden van de manege, LU voor het doneren van lekkere koekjes, Anne voor het doneren van de pakjes drinken en de opa van Marleen voor zijn waanzinnige donatie!