Paardrijden – 2004

Eind: January 11, 2004 @ 16:00

Plaats: Almere

Paardrijden – 2004

Op 11 januari 2004 vond onze Paardrij-middag plaats:

Op een zondagmiddag in januari ontvingen wij 25 kinderen met een visuele handicap in manege Pampus te Almere-Stad. Daar stonden paarden, pony’s en hun begeleiders te wachten om de kinderen een mooie dag te bezorgen. Trotse ouders kwamen met hun kinderen aan de hand binnengelopen. Sommige kinderen waren een beetje zenuwachtig en anderen konden niet wachten om zo snel mogelijk op de rug van een paard te klimmen. De kinderen werden door een van de begeleiders meegenomen naar de stallen om aan de paarden te wennen, ze rustig te aaien en er eentje uit te kiezen om mee naar de bak te nemen. Daar werden de kinderen op hun paard geholpen. Er werden meerdere rondjes door de bak gereden. Sommige kinderen konden er geen genoeg van krijgen. Zij gingen zelfs in draf.
Andere kinderen namen even een korte pauze , om weer naar de stallen te gaan en de andere paarden te aaien en te borstelen, waarna zij toch nog een rondje wilden maken. En dat kon natuurlijk. De ouders keken met fascinatie toe wat hun kinderen allemaal konden.
Ook was er een fotograaf aanwezig die de glimlachen van de kinderen vastlegde terwijl zij op hun paard zaten. Ook zijn er veel foto’s gemaakt met de familie erbij.

We hopen dat iedereen het net zo leuk vond als wij! Nogmaals bedankt aan Manege Pampus en Ruurd Dankloff, onze fotograaf.