Muziekdag 2018

Begin: October 14, 2018 @ 11:00

Eind: October 14, 2018 @ 14:45

Plaats: Ouddiemerlaan 104, Diemen

Stichting SmilesOp ZONDAG 14 oktober 2018 organiseerde Stichting Smiles een Muziekdag met diverse workshops.

Zo rond 11 uur verzamelde iedereen zich in het gezellige restaurant van Theater de Omval
in Diemen. Er was een ontzettend leuke groep kinderen, zoals altijd! Veel bekende gezichtjes, maar ook veel nieuwe kinderen hadden de weg naar De Omval weten te vinden.

Na een openingswoordje werd de dag afgetrapt door de super getalenteerde singer-songwriter Isabelle Ohm. Het was muisstil toen ze aan het zingen was, zo bijzonder!
We hebben heel wat traantjes in de ogen gezien, zo mooi was het. Iedereen was volop aan het genieten en achteraf werd er gezegd hoe bijzonder het was dat Isabelle speciaal voor ons had opgetreden. We gaan nog veel van haar horen!

Daarna begonnen de workshops:

* Creatieve Dans workshop met Monica van ‘Movelab’.
Monica Antezana is de oprichter en directeur van Movelab. Ze is een Moderne Dans professional met een Master in Performances Studies, een Bachelor in Choreography en een Master in Science of Education. Ze werkt als choreograaf, danser en dansleraar.

Draaien, springen, rollen en balanceren op de muziek van Michael Jackson of Mozart! Jongens, meisjes, mamas en papas konden in deze workshop vrij dansen en leren om je eigen lichaam en ideeën te vertrouwen. We zagen chimpansees, slangen en veel hele bijzondere vormen. De fantastische energie van Monica werkt aanstekelijk!

* Zang en stem door Lotte.
Lotte is al ruim 15 jaar werkzaam als stemactrice voor verschillende radio- & tv commercials, luisterboeken, telefoonberichten, e-learning modules, website infofilmpjes, games en tekenfilms. Ze heeft ook in diverse toneel- en musicalproducties gespeeld en gezongen.

De kinderen mochten zelf aangeven welke liedjes ze wilden zingen en Lotte kwam ook met allemaal leuke ideeën, die ze prachtig voorzong en begeleidde met plaatjes van emoties en hoe hard of zacht er werd gezongen. Het was een genot om alle kinderen zo enthousiast te zien en ook kinderen waarvan de ouders super verbaasd waren dat ze het leuk vonden! Maar ja, dat krijg je met een echte musicalster…

* Muziek
Onze bijzondere muzikant met zijn Hang was Javier.
De Hang is een heel bijzonder en zeldzaam instrument. Het maakt een diepe indrukken met zijn verschillende klanken.

Een hele bijzondere workshop door een hele bijzondere man. De kinderen werden als magneten naar de hang toegetrokken. Was een magie komt er van dat instrument af, zeg! Die klanken blijven je nog lang bij.

We willen alle workshoppers (Monica, Lotte en Javier) heel hartelijk bedanken voor hun deelname. Isabelle Ohm, onze singer-songwriter, bedankt voor je bijzondere optreden! We zijn trots! De medewerkers van de Omval, heel hartelijk bedankt voor de goede verzorging! Onze super vrijwilligers, Goofie, Liselotte en Lucienne, bedankt voor jullie fantastische hulp, jullie zijn kanjers! De gebarentolken, Marielle, Cindy en Colette, we kunnen niet zonder jullie, bedankt!

Bedankt aan al onze sponsors en donateurs voor het mogelijk maken van onze activiteiten en iedereen bedankt voor de mooie kortingen.
Bedankt aan de ouders maar vooral, vooral, bedankt aan onze geweldige Smiles kinderen dat jullie erbij waren!

<3