Modellenshow III

Plaats: de Zoutkeet, Zoutmanlaan 3, Hilversum

Stichting smiless

Modellenshow 2014

Op zaterdag 4 oktober 2014 organiseerden wij weer een Modellen Show  voor meiden met een beperking, handicap, ziekte of label.
Deze keer hadden wij de Zoutkeet in Hilversum afgehuurd. Wij hadden dus een eigen ruimte om ons voor te bereiden op de show, maar ook een eigen zaal, alleen voor ons eigen publiek, om te genieten van de spectaculaire modeshow!
 131014_40 copy

VOORBEREIDEN
Vanaf 13:30 uur ontvingen we alle deelnemers. De ballonnenboog van Mooieslingersenballonnen.nl was inmiddels opgezet en alle vrijwilligers waren druk bezig met alles klaarzetten. De broertjes, zusjes, papa’s, mama’s, opa’s en oma’s en anderen die later als publiek aanwezig zouden zijn, mochten niet bij de voorbereidingen aanwezig zijn!
Ze mochten nog wel even blijven om te luisteren naar Nadia Palesa, een professioneel model, die ook presentatrice is en op het moment in Expeditie Robinson zit. Zij was om 14:00 uur te gast, dankzij Max Models, en ze heeft ontzettend leuk en boeiend verteld over haar leven als model. Daarna vertelde ze de meiden hoe je zelfverzekerd over kan komen, zelfs als je soms even niet zo lekker in je velletje zit. Toen ging ze nog met alle stoere meiden oefenen op de catwalk. Het was erg spannend, maar ook heel leuk!131014_1 copy131014_4 copy131014_6 copy131014_9 copy

Toen werd het hoog tijd om ons voor te gaan bereiden op de modellenshow.
Alle meiden werden prachtig opgemaakt door onze vrijwilligers Saskia, Lucienne, Mieke, Brenda, Saskia en Marijke.

131014_8 copy131014_11 copy131014_15 copy131014_40 copy

En toen kregen ALLE 20 MEIDEN een prachtige set kleding aan van VINGINO, onze hoofdsponsor van de dag. Wat waren alle meiden enorm blij met hun prachtige kleding, die ze ook nog mochten houden!!

131014 copy131014_30 copy

In de andere zaal was danseres en Zumba-lerares Elisa van Rooij de meiden op een vrolijke, blije en super enthousiaste manier aan het voorbereiden op de catwalk. Ze had leuke muziek bij zich die de zaal vulde terwijl de meiden oefenden op de catwalk.
Sommige meiden deden al voor de 2e of 3e keer mee, maar anderen voor het eerst!

Ondertussen was fotografe Dorota Marcinkiewicz druk bezig om overal prachtige foto’s van te maken.
Een selectie daarvan is terug te vinden in dit verslag. En contactsheets van alle gemaakte foto’s worden meegestuurd met de email of zijn beschikbaar op aanvraag.

De modeshow
Rond 15.45 stroomden alle mama’s, papa’s, broertjes, zusjes, opa’s en oma’s en anderen de zaal binnen en zochten nerveus een plekje.En toen begon het: de muziek ging aan en daar kwamen de meiden! Prachtig opgemaakt, in fantastische kleding van Vingino, moe, zenuwachtig, maar blij ging iedereen over de rode loper. Wel 2, 3, wel 4 keer!!! Sommigen konden er geen genoeg van krijgen. Het publiek ook niet, die waren zo trots!131014_1 copy131014_2 copy131014_3 copy131014_5 copy131014_6 copy131014_7 copy131014_8 copy131014_9 copy131014_11 copy131014_14 copy131014_15 copy131014_24 copy131014_38 copy131014_40 copy

Het was een geweldige dag, die zonder een hele grote groep mensen niet mogelijk was geweest.

Ik wil graag bedanken:
VINGINO – voor de geweldige donatie van alle kleding voor alle meiden.
De Zoutkeet, met name Bea en Michel voor de hulp met de voorbereiding en de geweldige hulp op de dag zelf.
Mooieslingersenballonnen.nl – voor het leveren van de ballonnenboog en het sponsoren van de rode loper.
Nadia Palesa en Max Models – voor het fantastische bezoek van Nadia.
Elisa van Rooij – voor de gezellige, enthousiaste begeleiding op de catwalk.
De vrijwilligers Saskia, Lucienne, Mieke, Brenda, Saskia en Marijke voor de geweldige hulp met het opmaken, aankleden, voorbereiden en opruimen.
De gebarentolken Karin, Floor en Devana.
Dorota Marcinkiewicz – voor het maken van de foto’s.
Alle sponsors en donateurs – voor het financieel mogelijk maken van deze dag.
En vooral: alle meiden, voor hun durf om mee te doen. Stoere, prachtige kanjers van me!!!

www.stichtingsmiles.nl     Rabobank 1523.63.165