Kinderprogramma Wereld DownSyndroom Dag – 2008

Eind: March 21, 2008 @ 17:00

Plaats: Bussum

Kinderprogramma Wereld DownSyndroom Dag – 2008

Op vrijdag 21 maart 2008 was het Wereld DownSyndroom Dag:

Stichting Smiles heeft in opdracht van Stichting DownSyndroom deze dag het kinderprogramma verzorgd.

Wij ontvingen meer dan 100 kinderen in een grote zaal in ‘t Spant in Bussum, waar zij zich konden vermaken, terwijl hun ouders het informatieve en vermakelijke volwassenprogramma bezochten.

Voor alle kinderen, van alle leeftijdsgroepen was er genoeg te doen: er was een babyhoek voor de allerkleinste, met kleden en knuffels.

In het midden van de grote zaal stonden twee hele grote tafels waar de kinderen konden verven, knutselen, spelletjes spelen en waar ze geschminkt konden worden.

Achterin de zaal stond een ping-pongtafel die druk bezet was!
Er was ook ruimte om te dansen en er werd door onze vrijwilligers Wendy en Jip een geweldige dansshow opgevoerd!

Om even bij te komen konden de kinderen ook een dvd-tje kijken van Winnie de Pooh en Bob de Bouwer.

Maar de poppenkast shows van Fiedel-Diedel waren wel het drukst bezocht! De kinderen zaten met grote ogen te kijken!

Tussen alle bedrijvigheid door kregen de kinderen nog allerlei lekkers, zoals chips, limonade, appels en knabbelstengels.

VRIJWILLIGERS
Met onze 20 vrijwilligers hadden we onze handen vol aan de enthousiaste groep kinderen! Maar gelukkig had iedereen de ruimte om lekker een spelletje met ze te spelen, ze te schminken of ze in slaap te wiegen. We wisselden elkaar af en rende af en toe achter een deugniet aan om deze in de zaal te houden.

We hebben er allemaal van genoten om de lieve en leuke kinderen te ontmoeten en te zien hoe ze zich vermaakten en hoe creatief ze waren.

Aan het einde van het kinderprogramma kregen alle kinderen een tasje mee met hun zelfgemaakte schilderijtjes, een tijdschrift en een cadeautje erin, toen de ouders hen kwamen ophalen.

We hebben knuffels gekregen en veel blije gezichten gezien.
We hopen dat iedereen het heel erg naar zijn zin heeft gehad en dat de ouders zorgeloos van hun programma hebben kunnen genieten!

Stichting Smiles wil de volgende mensen en instellingen heel hartelijk bedanken voor het mogelijk maken van deze geweldige dag!!

AL ONZE VRIJWILLIGERS!

Speel-o-theek Tuf-Tuf in Utrecht:

Arcana Art:

Kuperus Autoverhuur:

Poppenkast Fiedel Diedel:

Bakker Bart:

A.I.S. Lijstenmakerij en Galerie:

Trend 4 Joy: