Honkballen – 2010

Eind: August 2, 2010 @ 15:00

Plaats: Hoofddorp

Honkballen – 2010

Op zondag 8 augustus 2010 hebben wij – in samenwerking met BOSK en honkbalvereniging De Hoofddorp Pioniers – een honkbal activiteit georganiseerd voor kinderen met een motorische beperking:

Om 11 uur waren alle kinderen gearriveerd. Iedereen had er veel zin in en de meeste kinderen hadden nog nooit honkbal gespeeld!

We deelden de teams in en iedereen stelde zich aan elkaar voor.
Ook werden alle Smiles vrijwilligers bij een team ingedeeld; ook zij hadden er veel zin in! Alleereerst gingen de kinderen – en de vrijwilligers van Smiles en van de Pioniers – wat regels van het honkballen doornemen. Daarnaast werd er ook hard geoefend met gooien en vangen. De kinderen pikten het allemaal heel snel op en nu was het tijd om te gaan oefenen met slaan. Sommige kinderen oefenden dat in het veld, en andere in de slagkooi of op de thuisplaat. Daar stonden paaltjes klaar waarop de bal rustte, zodat de kinderen zich konden concentreren op de bal, voordat deze geslagen werd. Zo zou het tijdens de wedstrijdjes ook verlopen.

Na het oefenen stonden de eerste twee teams klaar om de wedstrijd te beginnen. Maar eerst werd vol enthousiasme de zelfbedachte yell hard over het veld geroepen.

De teams gingen het veld in en namen hun positie in.
De eerste slag van de dag werd genomen door Sophie D. en enkele slagen later zou zij succesvol over de thuisplaat binnenkomen en het eerste punt scoren voor haar team!

Na 3 wedstrijden en blije, maar vermoeide gezichten, was er dan toch een winnaar. Omdat de scheidsrechter in een goede bui was, rekende hij twee teams als winnaar met beiden 16 punten…

Iedereen heeft ontzettend zijn best gedaan en wat had iedereen toch een talent voor dit spel! Wil je vaker honkballen, of wil je echt vast bij een team? Wij zoeken voor je uit (via de Koninklijke Nederlandse Baseball en Softbal Bond) hoe je een G-team bij jouw in de buurt kunt vinden. We houden je op de hoogte!

Honkbalvereniging de Hoofddorp Pioniers is ook van plan om een eigen G-team op te richten. Wil jij daarover ook op de hoogte blijven? Stichting Smiles zal je via haar nieuwsbrieven informeren over de ontwikkelingen omtrent dit team.

We hopen dat iedereen genoten heeft en zijn talenten vaker kan gebruiken, op school of bij een vereniging. Of bij de volgende honkbal activiteit van Stichting Smiles! We houden jullie op de hoogte!

Stichting Smiles wil graag de volgende mensen bedrijven heel hartelijk bedanken voor het mede mogelijk maken van deze geweldige dag:

Honkbalvereniging de Hoofddorp Pioniers
alle vrijwilligers met name Renate voor haar enorme inzet en enthousiasme

BOSK
Bianca en Jan voor de enthousiaste werving van hun achterban

Welzorg
Voor het gebruik van ramps en voor de leuke cadeautjes voor de kids

Al onze donateurs en sponsors