Gymnastieken – 2007

Eind: March 25, 2007 @ 15:00

Plaats: Abcoude

Gymnastieken – 2007

Op zondag 25 Maart 2007 hebben wij een gymnastiek ochtend georganiseerd voor kinderen met DownSyndroom en hun brusjes:

Veel kinderen hadden schijnbaar zin om te schommelen, rollen, springen en zwaaien, want er hadden zich meer dan 30 kinderen opgegeven voor onze gymnastiek ochtend!
Vanaf half 11 kwamen de eerste kinderen zich uitleven op alle toestellen die in de grote gymzaal in Abcoude stonden opgesteld. Om de spieren warm en soepel te krijgen werd er eerst gedanst op Kabouter Plop en de ouders deden ook enthousiast mee!

Daarna werd het een dolle boel. De kinderen gingen in groepjes op de verschillende toestellen spelen. Er was een reuze-schommel (waar verschillende kinderen tegelijk op konden), een luchtkussen, evenwichtsbalken, schommels en touwen en een enorme trampoline met glijbaan. Er waren een heleboel gym-meiden aanwezig die de kinderen vol enthousiasme begeleidde.
Terwijl de kinderen lekker bezig waren, konden de ouders een voetreflexmassage krijgen van Mevrouw van Erp, die eerder contact met ons opgenomen had en graag wilde helpen bij een van onze activiteiten. 7 Ouders hebben heerlijk genoten van deze 25 minuten durende massage op een rustige plek in de sporthal.

Toen de kinderen uitgespeeld waren, kregen ze allemaal een krentebol, Liga en drinken en konden ze, moe maar voldaan, genieten van een spectaculaire acro-gym demonstratie; een combinatie van acrobatiek en gymnastiek. En aan het eind kreeg ieder kind een mooie medaille mee naar huis.

We hopen dat iedereen het net zo leuk heeft gevonden als wij! Met heel veel dank aan het bestuur van de Kees Bon Zaal in Abcoude, Elene voor al haar inzet en enthousiasme en de gym-meiden voor de begeleiding en de spetterende demonstratie. En veel dank aan Mevrouw van Erp voor haar enthousiasme en heerlijke massages!