Film – 2010

Eind: February 8, 2010 @ 16:00

Plaats: Hilversum

Film – 2010

Op zondag 28 februari 2010 organiseerden wij twee speciale filmvertoningen van de film UP voor dove en slechthorende kinderen en hun families, in Filmtheater Hilversum:

Wegens de enorme vloedgolf aan aanmeldingen was de oorspronkelijk
- eenmalige – geplande vertoning al binnen 1 week vol! Direct hebben wij met alle partijen (het filmtheater, de sponsor en de tolken) een extra voorstelling gepland en konden wij nog eens 111 mensen blij maken!

Op deze zeer regenachtige zondag kwamen de families voor de eerste voorstelling rond 10:45 aan. Zij ontvingen hun gratis toegangskaartje en konden vanaf 11:00 de zaal in. Iedereen had er erg veel zin in en de tolken warmden hun handen en vingers vast goed op.

Om 11:30 begon de eerste voorstelling. Wij heetten iedereen welkom en stelden de tolken voor. Aan de ene kant van het scherm stond een tolk Nederlandse GebarenTaal en aan de andere kant van het scherm een tolk Nederlands ondersteunend met Gebaren.
Wil je zien hoe dat eruit zag?
Klik dan hier en bekijk ons filmpje.

Na de film liep de zaal leeg en arriveerden de nieuwe families voor de 2de voorstelling, die om 14:00 uur zou beginnen. In de foyer waren enkele bedrijven aanwezig om hun producten en diensten te promoten en toe te lichten. Phonak – die o.a. tijdens de film de gehoorondersteunende apparatuur verzorgde – was aanwezig.
 Mobile Signs gaf een demonstratie van hun website, waarvan je gratis gebarencursusjes kunt downloaden, en Renske Douwes Dekker promootte haar pop-up gebarenboek Lotte & Max.

SPECIALE GAST
Wij hadden het genoegen om deze dag een speciale gast welkom te heten in het Filmtheater! Jary Beekhuizen. Hij heeft de stem van het personage Russell ingesproken voor de Nederlandse versie van UP. Daarnaast heeft hij gespeeld in de musical Tarzan en speelt hij nu in de musical The Full Monty.

Na de eerste en voor de tweede film vertelde hij wat leuke verhalen over zijn belevenissen rondom het inspreken van de stem van Russell. Tussen de films door konden de kinderen met hem op de foto en een handtekening krijgen.

Wij zijn heel blij dat wij zoveel families een leuke dag hebben mogen bezorgen. En wij hopen dat iedereen veel van de film heeft genoten!

Stichting Smiles wil graag de volgende mensen en instellingen heel hartelijk bedanken voor het mede mogelijk maken van deze geweldige dag:

Piet Bijholt, directeur van Filmtheater Hilversum,
voor zijn enthousiaste medewerking, scherpe prijs
en het financiëel mogelijk maken van de tolken

Phonak
voor het gratis ter beschikking stellen van de gehoorondersteunende apparatuur voor alle aanwezigen en het bekostigen van de toegangskaartjes

Alle tolken
voor hun inzet en motivatie

Jarry Beekhuizen
Voor zijn enthousiasme en aanwezigheid

Al onze donateurs en sponsors