Duiken – 2007

Eind: February 3, 2007 @ 16:00

Plaats: Apeldoorn

Duiken – 2007

Op zaterdag 3 februari 2007 hebben wij gedoken in het Sportfondsenbad in Apeldoorn, met 10 dove en slechthorende kinderen:

Naar aanleiding van het artikel over ons in de Weekend, werden wij benaderd door Gert Jan en Marco van Diving Team Apeldoorn. Zij wilden graag een leuke duikactiviteit met ons organiseren en uiteraard vonden wij dat een heel leuk idee. Duiken is namelijk niet iets dat je elke dag doet! Tijdens ons gezamelijke bezoek aan het Sportfondsenbad in Apeldoorn, besloten we om deze activiteit voor dove en slechthorende kinderen te organiseren.
Onder water praat iedereen met gebaren, dus dit is herkenbaar voor deze kinderen. Er was heel veel animo voor deze activiteit en binnen een week waren alle 10 de plekken bezet!

Op de dag zelf arriveerde alle families zo rond 13:00 uur en gingen de kinderen naar boven voor een briefing. Hier werden alle regels van het duiken zorgvuldig uitgelegd en werd alle apparatuur gedemonstreerd. Ondertussen konden de broertjes, zusjes en ouders van de kinderen alvast gebruik maken van het zwembad. Vervolgens kwamen de kinderen weer naar beneden en konden ze zich gaan omkleden om het zwembad in te gaan. In groepjes van twee gingen ze het water in en kregen ze alle apparatuur aan en om en was het tijd om onder water te gaan. Onder water werd er eerst boter, kaas en eieren gespeeld en vervolgens werd er door hoepels gezwommen en werden er (plastic) vissen gevangen en in een krat gelegd. Ouders keken toe vanaf de kant, of ze konden onder water meekijken, want er waren voldoende snorkelsetjes aanwezig en daar werd gretig gebruik van gemaakt. Sommige kinderen waren wel een beetje zenuwachtig van te voren, maar iedereen is uiteindelijk lekker gaan duiken en heeft plezier gehad. Sommigen konden er geen genoeg van krijgen! Ook de ouders keken enthiousiast toe en waren enigzins verbaasd dat hun kind zonder angst, met al die apparatuur, zo onder water ging.

We hopen dat iedereen het net zo leuk heeft gevonden als wij! Heel veel dank aan Diving Team Apeldoorn, het Sportfondsenbad, Maloush Kohler de gebarentolk en de NSGK voor hun financiele bijdrage.