Boekenbeurs II – 2005

Eind: April 20, 2005 @ 17:00

Plaats: Almere

Boekenbeurs II – 2005

Op woensdag 20 april 2005 vond onze tweede boekenbeurs plaats:

In de bibliotheek van Almere-Buiten begonnen we al vroeg met de opbouw van de boekenbeurs. We hadden nog boeken over van onze vorige boekenbeurs (2004), we hebben nieuwe boeken ingezameld waaronder een mooie serie die we gedoneerd kregen van Uitgeverij Kluitman. En ook had de bibliotheek een grote selectie van hun boeken ter beschikking gesteld. Er waren kinderboeken, romans, geschiedenisboeken en nog veel meer. Voor ieder wat wils dus. Om 2 uur gingen de deuren van de bibliotheek open en de verkoop ging meteen van start. De hele dag liep het heel lekker en sommige mensen kochten wel 10 boeken tegelijk! We hebben 200 boeken verkocht in 4 uur tijd, dat is bijna 1 boek per minuut! Het hoogtepunt van die middag was wel de kinderboekenschrijfster Marjon Hoffman. Zij las voor uit eigen werk. De kinderen luisterden geboeid en genoten van de avonturen van Floor. Na het voorlezen, deelde Marjon handtekeningen uit en boekenleggers. Ze had veel fans en de kinderen waren dolenthousiast om haar in levende lijve te kunnen ontmoeten.

De opbrengst van de beurs is verdeeld onder 4 goede doelen: het AstmaFonds, het KankerFonds, de Nierstichting en Stichting Smiles.

We hopen dat iedereen een hele leuke dag heeft gehad! Met veel dank aan Anita Maas van Bibliotheek Almere Buiten, kinderboekenschrijfster Marjon Hoffman en onze lieve vrijwilliger Monique!