Bezoek Ouwehands Dierenpark – 2006

Begin: October 18, 2006 @ 9:00

Eind: October 18, 2006 @ 15:00

Bezoek Ouwehands Dierenpark – 2006

Op 18 oktober 2006 brachten wij een bezoek aan Ouwehands Dierenpark, met 19 verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen:

Bij de ingang van Ouwehands Dierenpark ontmoetten wij om 10:00 uur 19 kinderen en 9 begeleiders van het wooncentrum de Schutse, uit Kesteren.
De kinderen hadden er veel zin in, maar ook de begeleiders waren erg enthousiast. Ze krijgen eigenlijk nooit de kans om met de hele groep kinderen en alle begeleiders gezamelijk iets te doen, dus dit dagje uit was voor hen ook speciaal.
We begonnen de dag met een rondleiding van een gids van het Dierenpark. We gingen bij allemaal bijzondere dieren kijken waar ook wat over werd verteld. We hadden gelukkig ruim de tijd om alles goed te bekijken. We mochten ook allemaal dierenvelletjes voelen, iets wat niet zomaar iedere bezoeker mag, want ze lagen in een speciaal huisje. Dat was voor heel veel kindjes het hoogtepunt, want er waren ook kinderen bij die slecht of helemaal niet zagen en nu dus lekker konden voelen.

Na de rondleiding kwamen we uit bij RavotApia, de binnen speeltuin en het restaurant van het park, waar we alle (rol-)stoelen in een grote kring parkeerden. Iedereen kreeg een patatje met mayo en een limonade.
Daarna gingen de kinderen die konden een rondje maken in het treintje; dat vonden ze echt geweldig! Daarna kreeg iedereen nog een ijsje (of twee!). Nadat alle gezichten waren schoongeveegd en de vingers waren afgelikt, hadden we nog genoeg tijd over om nog langs de apen te gaan op weg naar de uitgang. Aan het einde van de middag kregen alle kinderen als kadootje nog een mooie sleutelhanger van een kleurige vis mee. Een heel erg leuk kadootje volgens de begeleiders, want iedereen kon ze aan hun tas hangen.
Nadat iedereen was ingeladen in de bus en de auto’s, zwaaiden we uitbundig en gingen we ieder onze eigen kant op.

We hopen dat iedereen het net zo leuk heeft gevonden als wij!
Heel veel dank aan Hans en Wilma Agte; dankzij hun vrijgevigheid is deze dag mogelijk gemaakt! Ook dank aan Ouwehands Dierenpark voor de fijne rondleiding.