Bezoek IJsboerderij – 2008

Eind: September 19, 2008 @ 15:00

Plaats: Loosdrecht

Bezoek IJsboerderij – 2008

Op vrijdag 19 september 2008 hebben wij een bezoek gebracht aan de ijsboerderij in Loosdrecht, met een groep van 30 kinderen van een ZMLK school (Zeer Moeilijk Lerende Kinderen):

Om kwart voor 9 arriveerden wij bij de Klimop School, gelegen in een bosrijk gebied in Hilversum.
Toen wij de school binnenliepen werden wij direct herkend door een paar kinderen, waarmee wij in november 2007 zijn gaan bowlen. Het was zo leuk om ze weer te zien, en ze op deze dag weer een leuk uitstapje te mogen aanbieden!

We verzamelden op het schoolplein en iedereen werd ingedeeld in auto’s en busjes. In een lange stoet reden wij naar de activiteiten- en ijsboerderij Van Herk in Loosdrecht. Daar kwamen we om half 10 aan en het programma kon beginnen!

Op deze zonnige dag waren de kinderen boer-voor-een-dag.
Er was een parcours uitgezet, dat bestond uit 10 onderdelen. In groepjes werd elk onderdeel uitgevoerd en als de bel werd geluid, werd er gewisseld. Het parcours bestond onder anderen uit: een (nep)koe melken, pony borstelen, de stal aanvegen, skelteren, touwslingeren in de hooiberg en touwtrekken. Nadat ieder onderdeel was afgerond, werd het puntenkaartje afgevinkt door de begeleider. Het was wel belangrijk dat elk onderdeel werd gedaan, want dat zou de kinderen aan het einde van de dag iets moois opleveren……..

Tussen de onderdelen in was er natuurlijk ook even tijd voor een drankje en later nog voor de lunch. Maar zodra de bel weer werd geluid, gingen de kinderen enthousiast verder met het parcours. Natuurlijk waren er een paar onderdelen die het populairst waren, zoals het skelteren en de pony’s aaien en borstelen. Enkele kinderen die ontzettend bang waren voor de pony’s zijn op deze dag zover gekomen dat ze ze toch durfden te aaien!! Stoer hoor!

Aan het einde van de activiteit, toen iedereen al zijn onderdelen succesvol had afgerond, gingen we op het plein lekker in de zon een ijsje eten!! Daarna deelden wij Boeren-Diploma’s uit aan alle kinderen, omdat ze het zo goed hadden gedaan deze dag.

Wij hopen dat alle kinderen een leuke en gezellige dag hebben gehad!

Stichting Smiles wil al haar donateurs en sponsors hartelijk bedanken voor het mogelijk maken van deze geweldige dag!!