Bezoek Apenheul – 2006

Eind: May 23, 2006 @ 15:00

Plaats: Apeldoorn

Bezoek Apenheul – 2006

Op dinsdag 23 Mei 2006 vond ons bezoek aan de Apenheul plaats.

Om 11 uur ‘s ochtends arriveerden 4 busjes vol met 33 verstandelijk en meervoudig gehandicapte en langdurig zieke kinderen met hun begeleiders, van de school de Mariendael uit Apeldoorn. Precies op dat moment brak de zon door. Het bleef helaas niet lang droog, maar het enthousiasme van de kinderen nam er gelukkig niet door af.

Met zijn allen gingen we het park in. Het was een flink stuk lopen naar het restaurant en onderweg zagen we allemaal verschillende soorten aapjes. Toen moesten we al onze spullen in aapbestendige tassen doen, want nu kwamen we bij de wat bijdehantere apen. Bij het restaurant aten we lekker een boterhammetje en dronken we sap.

Na de lunch kwamen er drie gidsen van het park, die ons een uitleg en een rond-leiding gingen geven. We verzamelde in een grote tent en werden vervolgens in drie groepen opgedeeld. Elke groep kinderen kreeg andere soorten apen te zien. Er werd veel over ze verteld en de kinderen konden al hun vragen stellen aan de gidsen. Natuurlijk kwamen de kleine apen soms wel erg dichtbij, maar gelukkig waren ze heel lief.

Na de rondleiding moesten we weer vlug terug naar de bussen, zodat de kinderen op tijd weer op school zouden zijn voor de bus terug naar huis. Ze kregen leuke posters mee om op school op te hangen en een lekkere liga voor de terugweg.

Ook al was het niet zulk heel lekker weer, toch hebben de kinderen een erg leuke tijd gehad en weer veel geleerd over de verschillende aapjes.

Met dank aan alle donateurs van Stichting Smiles voor het benodigde toegangsgeld, aan Danone voor de geschonken Liga’s en aan Anne voor de gedoneerde pakjes sap.