Bezoek aan Nemo – 2008

Eind: October 17, 2008 @ 15:00

Plaats: Amsterdam

Bezoek aan Nemo – 2008

Op vrijdag 17 oktober 2008 hebben wij een bezoek gebracht aan Nemo in Amsterdam, met een groep van 22 kinderen van een ZMLK school (zeer moeilijk lerende kinderen), uit Hilversum:

Het was een frisse, maar zonnige herfstdag.
Om half 9 ‘s ochtends ontmoetten wij de kinderen op hun school en reden we gezamelijk naar het treinstation. Daar stapten we met de kinderen en 4 juffen in de intercity naar Amsterdam! Aangekomen op Amsterdam CS wandelden wij met zijn allen naar Science Center Nemo. Daar lagen onze kaartjes al klaar en werden wij welkom geheten door een aardige dame.

Nu was het tijd om Nemo eens goed te verkennen. Er was enorm veel te doen!! Je kon een super grote zeepbel maken, waar je zelf ook in kon staan; we hebben in het lab leuke proefjes gedaan en zijn in de huid van een echte chemicus gekropen! We hebben Elektra (de grootste mensrobot van Europa) gezien en gesproken, en we zijn in een duw-lift geweest, waarin je jezelf door middel van een enorme schroefdraad omhoog en omlaag kon duwen.

We aten onze lunch op de 5de verdieping en gingen daarna nog meer mooie proefjes en interessante dingen ontdekken. Er was zo enorm veel te zien!! Helaas kwamen we niet overal aan toe. Maar we hebben veel gedaan, gezien en geleerd.

Om 14:00 uur liepen we weer terug richting het treinstation en namen we de trein weer terug naar school. Iedereen was moe en voldaan. Terug op school kreeg iedereen nog een leuke schuifpuzzel cadeau, en toen was het alweer tijd om terug naar huis te gaan…

Wij hopen dat alle kinderen een leuke en gezellige dag hebben gehad!

Stichting Smiles wil al haar donateurs en sponsors hartelijk bedanken voor het mogelijk maken van deze geweldige dag!!