Over Nora en Lisa – het ontstaan van Stichting Smiles

Op 3 oktober 2002 is Stichting Smiles opgericht door Nora en Lisa Schultz.

Nora (r) en Lisa (l), oprichters en event organizers Stichting Smiles

Toendertijd waren we allebei vrij op de woensdagmiddag en wilden daar iets leuks mee doen, en iets nuttigs.
Na een paar dagen nadenken, kwamen we allebei tot de conclusie dat we iets wilden doen voor kinderen die niet net zo’n onbezorgde jeugd hebben als wij hebben gehad. Wij wilden ons organisatietalent graag inzetten om leuke activiteiten te organiseren, die voor kinderen met een ziekte of handicap/beperking toegankelijk waren. Wij waren -en zijn- ervan overtuigd dat alle kinderen met de juiste aanpassingen (bijna) alles kunnen doen.

Toen wij kinderen waren, hadden we samen altijd de gekste ideeën voor winkeltjes en bedrijfjes.

Ons eerste kantoortje

Maar praten over Stichting Smiles werd al heel snel heel serieus. Wij gingen naar de notaris voor een informerend gesprek en een uur later stonden we buiten met een stichting! Dan maar meteen beginnen: met een brief naar vrienden en familie haalden we ons eerste geld binnen en in samenwerking met ziekenhuis Gooi Noord was onze eerste activiteit opgezet.

Onze eerste activiteit: een Piratenfeest voor kinderen met diabetes

Inmiddels zijn we 10 jaar en vele activiteiten verder. We hebben ontzettend veel leuke, lieve en stoere kinderen leren kennen, die ons iedere keer weer doen glimlachen. We zijn blij dat we al zoveel glimlachen mogen hebben teruggeven aan al die kinderen.
We zijn nog lang niet uitge-Smiles-ed!

Eén reactie tot nu toe

1. Sylvia schreef:

Mees had vandaag een leuke en leerzame dag bij het roeicentrum de Berlagebrug in Amsterdam. Mede door de inzet van Lisa en Nora , de vrijwilligers en het roeicentrum heel geslaagd en super enthousiast …..hartelijk dank!!