Jaarverslag 2013 en ANBI gegevens

JAARVERSLAG STICHTING SMILES 2013

Verslag van het bestuur

Vanaf 1 januari 2014 moeten ANBI’s (bij de Belastingdienst geregistreerd als Algemeen Nut Beogende Instelling) een aantal gegevens vermelden op hun internetsite, om het vertrouwen van het publiek in de filantropische sector te bevorderen.
In dit jaarverslag zullen wij dan ook opnieuw de complete gegevens opnemen zoals aangegeven door de Belastingdienst.

Stichting Smiles (fiscaal nummer: 8112 12 427) organiseert activiteiten voor zieke en gehandicapte kinderen en jongeren in Nederland.
Ons bestuur bestaat uit de zussen Nora Schultz (voorzitter) en Lisa Schultz (penningmeester). Wij hebben de stichting samen opgericht op 3 oktober 2002 en voeren samen alle organisatie uit. De gehele planning, de organisatie van de activiteiten, de marketing, de financiën, het bijhouden van de site, etc. doen wij allemaal zelf.
Verslagen van onze activiteiten zijn te vinden op onze site www.stichtingsmiles.nl bij Onze Activiteiten.

2013 Was wederom een mooi jaar. Ook dit jaar hebben we 8 hele mooie projecten neergezet. Dat was iets minder dan gepland, omdat er een aantal projecten zijn doorgeschoven naar 2014.
We begonnen het jaar met een huifbedrit met logeerhuis Madelief in Hilversum. De 4 meervoudig gehandicapte kinderen van het logeerhuis kregen allemaal een prachtige rit door de bossen op een huifbed. In maart zijn we gaan duiken en snorkelen met dove en slechthorende kinderen. Later die maand hadden we een hele leuke, energieke circusdag met kinderen met Down en hun broertjes en zusjes. We hebben 2 Samen Smiles Intergratie Projecten gerealiseerd; een ervan in combinatie met honkbal, en de andere sportdag bestond uit allerlei leuke onderdelen. In mei zijn we met een hele grote groep gezinnen met dove en slechthorende kinderen gaan genieten van de fantastische voorstelling van Woezel en Pip. Met behulp van 7 gebarentolken NGT en NmG kon iedereen van de voorstelling genieten.
In oktober hebben we op een prachtige dag een groot survival-parcours uitgezet in de bossen bij Lage Vuursche. Alle kinderen en hun broertjes en zusjes konden heerlijk klimmen, kruipen en klauteren. We sloten het jaar af met een hele feestelijke modellenshow met 20 prachtige meiden.
De volledige verslagen met foto’s zijn te vinden op onze website www.stichtingsmiles.nl.

Naast deze activiteiten zijn wij nog heel druk geweest met allerlei nevenactiviteiten die ook horen bij het runnen van een stichting en die belangrijk zijn voor bijvoorbeeld onze naamsbekendheid. In de tijd die wij besteden aan de organisatie, kunnen wij ook heel veel contacten leggen en benodigdheden voor de activiteiten gratis of met korting regelen. Op deze manier streven wij ernaar de gemaakte organisatiekosten zoveel mogelijk terug te verdienen.
Wij willen zoveel mogelijk kinderen en gezinnen benaderen, zodat wij de kinderen een bijzondere activiteit kunnen laten meemaken!

Beleidsplan

Voor 2014 staan er 9 activiteiten in de planning op dit moment: een aantal Samen Smiles Integratie Projecten, een modellenshow, een filmvoorstelling, survivallen, botter varen, een zumba-les en een museumbezoek.
De actuele planning wordt het hele jaar door bijgewerkt en is te vinden op www.stichtingsmiles.nl.

De jaarrekening (financieel overzicht)

Debet

Bankkosten 193,46
Verzekering 121