Workshop fotografie

Begin: May 6, 2017 @ 13:30

Eind: May 6, 2017 @ 17:00

Plaats: Zuiderheide 2 Laren

Op zaterdag 6 mei organiseerden wij een workshop fotografie.

Op deze prachtige zonnige zomerse dag, verzamelden 11 blije kinderen en hun ouders, opa’s en oma’s zich op het terras van Theehuis ’t Bluk in Laren. Iedereen genoot bij aankomst al volop van deze prachtige locatie, die precies op de rand tussen het bos en de heide ligt. Wat een hoop leuke plekjes om mooie foto’s te gaan maken!

Header_Lotte

Fantastische fotograaf Floortje Mols had prachtige portretten bij zich die ze had gemaakt om aan de kinderen te laten zien en iedereen kreeg een leuk opdrachtenvel. Na een kleine uitleg over de kracht van fotografie, ondersteund door tolken Laura en Cindy, gingen we op pad. Vrijwilligers Mireille, Féline en Albert en de meegelopen ouders hielpen de kinderen met het maken van de foto’s, na uitleg van Floortje. Blaadjes, bomen, gras, stukken hout, alles ging op de foto! Ook schaduwen en elkaar.

Vervolgens vertrokken we naar de heide en leerden we over kikkerperspectief en vogelperspectief, de horizon, dichtbij en veraf, een verdwijnpunt, enzovoort. Iedereen had vooral veel plezier met de leerzame en leuke opdrachten van Floortje.

Na een welverdiende pauze met wat te drinken en wat heerlijks gesmuld te hebben, klommen we met volle buiken een zandduin op, waar de kinderen heerlijk in het zand konden spelen, hartjes en kruizen tekenden en hun eigen blote voeten op de foto zette.
We leerden portretten van elkaar te schieten en probeerden tenslotte nog wat beestjes te vinden. Nadat iedereen zijn camera helemaal volgeschoten had en we allemaal heerlijk van de zon en elkaar hadden genoten, gingen we nog met z’n allen op de foto.
En toen was het tijd om naar huis te gaan en te beginnen aan de fotoboeken.

We willen de volgende mensen heel hartelijk bedanken:
– Fotograaf Floortje Mols
Theehuis ’t Bluk
– Gebarentolken Cindy en Laura
– Vrijwilligers Mireille, Féline en Albert
– alle sponsors en donateurs die deze dag financieel mogelijk maakten
– alle ouders en vooral
– de fantastische kinderen. Bedankt voor jullie mooie glimlachen!

Eén reactie tot nu toe

1. Chantal schreef:

Heel erg bedankt iedereen!
    Duncan heeft een geweldige middag gehad!!

Hartegroet,
    Chantal (moeder)