Themadag KRACHT!

Begin: October 2, 2016 @ 11:00

Eind: October 2, 2016 @ 16:00

Plaats: Laanakkerweg 4, Vianen

Op zondag 2 oktober organiseerden wij een themadag KRACHT!
Wat was het een leuke dag!

ws_header_verslagkracht

In het prachtige nieuwe pand van Sonova in Vianen mochten wij, dankzij Roy Peters, gebruik maken van een aantal ruimtes. Deze vulden wij met allerlei workshops en lezingen voor kinderen en jongeren met een handicap, label, beperking of ziekte, hun brusjes en ouders.

We begonnen eerst met een workshop weerbaarheid van Maloush Köhler, een vakantie naar Hawaii met Saskia Ezendam en een workshop voor ouders met Myranda Smeelen.
In de weerbaarheidstraining werd flink gestompt, geslagen en geschopt. Op stootkussens, gelukkig. Maloush leerde de kinderen omgaan met agressief gedrag. Bij Saskia werd geknutseld, gezongen en met zand gespeeld. Het was een hele leuke vakantie! Gelukkig hoefden de kinderen niet echt in het vliegtuig. Het was maar alsof.
De ouders merkten hoe fijn ze het vonden om hun ervaringen met elkaar en met Myranda te delen. Ze gaven achteraf aan dit graag nog eens en dan langer te doen.

In de tweede ronde werkte Myranda met brusjes, gaf Maloush nog een weerbaarheidstraining en werden we verblijd met de aanwezigheid van Marinda Wijnen. Marinda is een fantastische zangeres die het programma Blind naar de Top heeft gewonnen. Zij gaf een zangworkshop en zong haar nieuwste lied.

In de pauze kwam Wijnand Stomp alle aanwezigen alvast opwarmen voor zijn ontzettend grappige voorstelling die na de pauze plaatsvond. Mister Anansi liet iedereen met zijn grappige verhaal over kaaimannen en zijn oma – hij had nogal veel oma – heel hard lachen. We hadden er achteraf pijn in onze wangen van.

We sloten de dag af met een heerlijke ouder/kind yoga sessie met Esther Hertog en een indrukwekkende workshop Sta Sterk tegen Pesten met Mirelle Valentijn.

Ondanks het slechte weer stond Bertel Damhuis van Huka de hele dag buiten met hun mooie fietsen. Er racete regelmatig kinderen op of in een mooie fiets voorbij. Wat een plezier! Dankzij de fietsen van Huka kunnen kinderen met een motorische beperking een stuk zelfstandiger zijn.
Ook Suzanne Bakker, de topvoetballer, stond de hele dag buiten een balletje te schoppen met een groepje kinderen. Wat heerlijk om naar buiten te kunnen op droge momenten en lekker sportief bezig te zijn! Suzanne hielp ons weer bewijzen dat ieder kind met de juiste aanpassingen kan sporten.

Dankzij de aanwezigheid van Roy, de workshoppers en onze geweldige tolken Natascha, Martha, Colette en Maaike, en de fantastische vrijwilligers Mireille, Denzell, Sterre, Lucienne, Daniëlle en Saskia verliep de dag soepel, gezellig en vrolijk.

We hopen dat iedereen net zo veel plezier heeft gehad als wij!