Theatervoorstelling Woezel en Pip – 2013

Eind: May 8, 2013 @ 17:00

Plaats: Emmastraat 2, Hilversum

Theatervoorstelling Woezel en Pip – 2013

Op woensdag 8 mei 2013 om 16:00 uur was er een voorstelling van Woezel en Pip in theater Gooiland in Hilversum met gebarentolken.

Anderhalf jaar lang waren wij bezig met de voorbereidingen.
Maandenlang hadden de gebarentolken geoefend op de voostelling.
Wekenlang hebben de bezoekers ernaar uitgekeken.

Stichting Smiles heeft 150 kaarten in het voorste blok met korting kunnen aankopen, zodat dove en slechthorende kinderen met hun gezin gratis naar deze voorstelling konden.Uiteraard zorgden wij voor gebarentolken (NGT en Nederlands ondersteund met gebaren) bij het podium.

De voorstelling is vooral gericht op kinderen van 2 tot en met 7 jaar, maar kinderen van alle leeftijden waren welkom! Uiteindelijk hebben zo’n 125 personen, bestaande uit dove en slechthorende kinderen, hun broertjes en zusjes en hun ouders, van de voorstelling kunnen genieten.
Door veel zieken en een aantal gezinnen die vaststonden in de file hadden we wat lege stoelen, maar alle aanwezigen vonden het fantastisch. We hebben enorm veel positieve reacties ontvangen.

De voorstelling was ontzettend leuk en grappig. En heel goed gespeeld! We hebben van tevoren alle medewerking ontvangen van het fantastische team van Dromenjager en Van Hoorne Entertainment.

Het tolkenteam was echt geweldig. Maandenlang hebben ze zich sufgeoefend op alle teksten en liedjes en het vertolken op het podium ging vlekkeloos. Er was aan de ene kant van het podium een NGT-tolk en aan de andere kant van het podium een NmG-tolk, zodat alle aanwezigen volop gebruik konden maken van de vertolkingen. Ook had Phonak de ringleiding verzorgd, wat het voor nog meer mensen en kinderen toegankelijk en goed te volgen maakte.

Wij willen de 2 lieve vrijwilligers die ons hielpen bij het uitdelen van de kaartjes, Dromenjager en van Hoorne Entertainment voor de geweldige organisatie, Erika en het gebarentolkenteam, Phonak voor de financiele bijdrage en de ringleiding en Tesa voor de overige nodige financien, enorm bedanken voor het mede mogelijk maken van deze dag!

KLIK HIER om het artikel uit de krant te lezen, naar aanleiding van deze activiteit
(klik vervolgens op het bovenste artikel)

Eén reactie tot nu toe

1. ingrid van leeuwen schreef:

Super goed georganiseerd! Petje af voor alle mensen die dit voor elkaar gekregen hebben.
    Mijn dochters hebben heerlijk genoten (en wijzelf stiekem ook haha)
    Nogmaals hartelijk dank voor de leuke voorstelling en respect voor al het goede werk dat jullie doen.
    Big Smile!!