Survival VI – 2013

Begin: October 19, 2013 @ 11:00

Eind: October 19, 2013 @ 15:00

Plaats: Hoge Vuurseweg 11 3749 AB Lage Vuursche

Op zaterdag 19 oktober organiseerden wij – voor de 6de keer in de Smiles geschiedenis – een survival voor alle kinderen met een ziekte, handicap of beperking, en hun brusjes. Ons motto was dat iedereen moest kunnen meedoen! Ook rolstoel gebonden kids.

Omdat wij af en toe weer toe zijn aan afwisseling, wilden wij deze survival op een nieuwe plek doen. De afgelopen 2 jaar hadden wij een survival georganiseerd – als onderdeel van onze Vier je Glimlach Dag – in Amersfoort. Wij geloven er ook heilig in dat je je lat hoog moet leggen en moet durven dromen. Nu kennen wij een ontzettend leuke locatie in de Lage Vuursche, midden in het bos, hele leuke horeca, super sfeer. Het leek ons geweldig om daar een keer te gaan survivalen. En wat doen wij van Smiles dan? Gewoon bellen en vragen! En tot onze blijdschap kon het. Zo kwamen we bij Theehuis ‘t Hooge Erf op de Lage Vuursche terecht.

Maar, wij geloven er ook in dat als je heel fijn met mensen samenwerkt je soms juist NIET verder hoeft te kijken. En daarom hebben wij weer met veel plezier samengewerkt met Jochem en Niek van BUITEN.

Zij hebben voor ons een op maat gemaakt parcours uitgezet tussen de bomen.
De kinderen konden – verdeeld over drie groepen – zich goed vermaken lopend op de touwen, hangend in de netten, balancerend op de balken en kruipend onder de zeilen door. Helaas waren er veel kids door de griep geveld en hadden we best veel afzeggingen, maar uiteindelijk hebben wij toch 30 kids een extra glimlach mogen geven. Omdat er ook veel dove en slechthorende kinderen bij waren hadden wij een aantal (student)tolken geregeld ter ondersteuning.

Voor de enige rolstoel gebonden deelnemer was er ook genoeg leuks te doen. Hij werd voortgeduwd door de bladeren door Niek en vermaakte zich kostelijk.

De ouders konden lekker buiten op het terras ontspannen met een kopje koffie en naar hun kinderen kijken, terwijl die zich prima redde en plezier hadden. Petje af aan alle ouders die zichzelf en hun kinderen dit even konden gunnen. Sommige kinderen leken namelijk net wat meer te durven als de ouders er even niet naast stonden, en waren in goede handen bij onze lieve vrijwilligers.
Ja, Smiles kan ook goed zijn voor een stukje onafhankelijkheid en zelfvertrouwen… Op het parcours hebben enkele kinderen ook echt hun grenzen opgezocht en met de helpende hand van Jochem en Niek dingen gedaan waarvan ze niet dachten dat ze het durfden/konden.
Zodra een groepje klaar was werden er tosti’s geserveerd en limonade geschonken.

Het was een heerlijke, zachte herfstdag met veel glimlachen.

Wij willen de volgende mensen heel hartelijk bedanken voor het mede mogelijk maken van deze leuke activiteit:

* Jochem en Niek van BUITEN
voor hun enthousiasme, stimulerende aanpak, fijne manier van samenwerken en de scherpe prijs;

* Onze lieve vrijwillgers: De Purvis Familie, Lucienne en Esther
voor hun enthousiasme en positieve energie;

* Onze (student)tolken: Marit, Yari, Mirtro en Natascha
voor hun inzet, enthousiasme en zelfredzaamheid;

* Theehuis ‘t Hooge Erf, Natasja en Lotte
voor het openzetten van hun deuren en het regelen van een kleine lunch met korting;

* Al onze donateur en sponsors
voor het financieel mogelijk maken van deze dag.

1. Johan (Papa van Kim) schreef:

Hoi Smiles mensen,

Wat een leuke dag was het. Lekker in het bos, heerlijk weer en een warme ontvangst.
    Een was een heerlijk uitje.

Bedankt,
    Johan, Sacha, Kim en Dennis

2. Jose schreef:

Wat jullie die kinderen aanbieden is niet alleen ‘n leuke dag, maar vooral zelfvertrouwen en daardoor het geloof dat ze met hun beperking in hun eigen toekomst toch heel veel dingen aankunnen.
    Dat is voor ieder kind belangrijk, dus zéker ook voor deze kinderen.

Zet dit prachtige werk nog vele jaren door.

Hartelijke groet van ‘n Smiles-fan

3. Kim Theunissen schreef:

Hoi Lisa en Nora,

Het was hartstikke leuk, fijn dat jullie deze dag hebben georganiseerd, ook alle vrijwillgers dank voor jullie inzet, we vonde het Super!
    Het theehuis gezellig en knus en de paarden die daar zomaar stonden terwijl de ruiters ff wat dronken, dat was ook erg leuk. Dus als jullie nog eens iets bedenken met paarden ben ik van de party,

Groetjes van Kim ook van papa mama en Dennis