Sportdag 22 april ’18

Begin: April 22, 2018 @ 11:00

Eind: April 22, 2018 @ 15:15

Plaats: Beemsterstraat 652, Amsterdam

Op zondag 22 april 2018 organiseerden wij een sportdag vol met leuke activiteiten voor kinderen met een (functie)beperking, label of handicap.

Stichting Smiles sportdag 2018

Basketball en Oud Hollandse Spellen

In het prachtige Friendship Sports Centre in Amsterdam begonnen wij rond 11.30 uur met een potje rolstoelbasketball, begeleid door Tony van sportvereniging Only Friends. Iedereen kreeg een rolstoel tot zijn/haar beschikking en kon beginnen met oefenen met rijden en remmen. Al snel werd de basketball opgepakt en werd er naar de netten gereden. Scoren in de hoge netten was nog wel erg lastig vanuit de rolstoel, dus werden er ook lage netten opgezet.
De kids werden lekker fanatiek en Tony hielp ze met techniek en tactiek. Na een tijdje rolden de kids behoorlijk hard door de zaal en werd er geregeld gescoord!

De Oud Hollandse Spellen van Springkussenverhuur Amsterdam stonden opgesteld en de kinderen konden lekker rustig de tijd nemen voor spellen zoals 4 op een rij, Mikado, sjoelen, blikgooien en de beruchte spiraal.

Om 13.00 uur was het even tijd voor een pauze in de kantine.
Maar al snel wilden we allemaal weer lekker verder met de sportdag!

Voetbal en Boogschieten

Nu was het tijd voor voetballen in de zaal. Onze vaste, super toffe en altijd enthousiaste Suzanne Bakker stond weer klaar met leuke oefeningen om de kinderen de fijne kneepjes van het voetballen te leren. Er werd geslalomd, gepasseerd en geschoten. Ze had ook lieve cadeautjes meegenomen voor na het potje: keycords en haarbandjes.

Buiten lagen de bogen en stonden de doelwitten van Have Fun Events al klaar, waaronder een (nep!) konijn en een hertenachterwerk.
In diverse groepjes kregen de kinderen uitleg en gingen we oefenen met het raken van de doelwitten. Er zaten echte talenten bij! Daphne scoorde wel 32 punten, en Valerie schoot zelfs in (het midden!) van de bulls-eye. Aan het einde deden de ouders en het Smiles team ook een rondje mee, en we waren verslaafd!

Lisa:
‘Ik vind het altijd spannend van tevoren. Maar als ik dan de kinderen aan zie komen, waaronder vele bekende gezichten, en ons team is compleet, dan gaat de energie stromen en wordt mijn glimlach alleen maar groter. Dan weet ik: dit wordt weer een bijzondere dag. Wat een feestje om dit te mogen en kunnen organiseren!’

Nora: ‘Mede dankzij alle super vrijwilligers, medewerkers, tolken en workshoppers was het weer een geweldige dag! Iedereen had er veel zin in en was bereid om hard te werken om er een topdag van te maken. Zo ontzettend leuk om al die blije kinderen weer te zien! Na alle knuffels, bedankjes en glimlachen weet je waar we het voor doen.’

Met veel dank aan:

• Allereerst alle kinderen (en ouders!) die zich hebben ingeschreven. Het was super gezellig!
  • Vervolgens Bloeme van het Friendship Sports Centre, wat een prachtige locatie;
  • Tony voor de hele leuke en flexibele rolsoelbasketball clinic;
  • Onze vaste (zaal)voetballer Suzanne Bakker;
  • Have Fun Events voor het fantastisch verslavende boogschieten;
  • Springkussenverhuur Amsterdam voor de spellen en het brengen en halen;
  • Onze gebarentolken Cindy, Natascha, Colette en Marit;
  • Onze vrijwilligers Goofie, Justin en Féline;
  • Delia voor de fijne service aan de bar;
  • En tenslotte natuurlijk al onze sponsors en donateurs die dit mogelijk hebben gemaakt, wij zijn jullie erg dankbaar!