Samen Smiles XII – 2012

• Nov 14

Begin: November 14, 2012 @ 9:00

Eind: November 16, 2012 @ 15:00

Op woensdag 14 en vrijdag 16 november 2012 organiseerden wij ons twaalfde Samen Smiles Integratie Project.

(bekijk onze fotogallerij van dit project helemaal onderaan dit verslag)

LESDAG
Op de woensdag vond de lesdag plaats. Een groep 8 van de Bos & Vaart school uit Haarlem kwam op bezoek bij 4 bovenbouw klassen van de dovenschool Signis in Amsterdam.
Voor deze lesdag hadden de kinderen van Signis allerlei leuke opdrachten bedacht, waardoor de kinderen elkaar beter konden leren kennen.
Van te voren hadden de kinderen van de Bos & Vaart school een introductie gebarentaal en dovencultuur gehad van tolk Anouk. Zo konden de kinderen meteen toepassen wat ze hadden geleerd. Dat vonden ze niet alleen heel erg leuk, maar ze deden het ook heel erg goed. Zo liep de communicatie meteen al vrij goed, al was het natuurlijk nog wel een beetje zoeken en spelen met de gebaren. Bovendien vonden de kinderen van Signis het natuurlijk ook leuk dat de bezoekers al een klein beetje in ‘hun’ taal konden praten.

Aan het einde van de eerste dag, zeiden alle kinderen elkaar gedag. De kinderen van Bos & Vaart gingen met de bus weer terug naar Haarlem, en werden uitgezwaaid: ” Tot vrijdag!”
Gelukkig zouden ze elkaar over twee nachtjes weer zien. Er waren al wat vriendschappen gesloten, dus de kinderen keken er erg naar uit.

VOETBAL-CLINIC
Op vrijdag vond de voetbal-clinic plaats in het Ronald McDonald Centre Only Friends. Op deze prachtige lokatie ontmoetten de kinderen elkaar in de sporthal en werden ze in gemixte groepjes ingedeeld. Suzanne en Sharon hadden de gehele inhoud van de voetbal-clinic ingevuld en hele leuke opdrachtjes voor de kinderen bedacht. Gelukkig hadden wij een enthousiast team van vrijwilligers (van het bedrijf Tesa) dat bij alle groepjes kon helpen. En natuurlijk liepen er ook (student)tolken rond om de communicatie te ondersteunen.
Toen alle onderdelen langs waren gekomen, was het tijd voor een kleine pauze en een broodje.
Om 12:00 gingen we  het kunstgrasveld op (met dikke truien en sjaals) om een toernooitje te spelen. We begonnen met 8 teams, en uiteindelijk was de finale ontzettend spannend!
Pas in de laatste minuut werd het eerste doelpunt gescoord en was de winnaar bekend!

Snel weer naar binnen! Lekker warm, maar helaas ook tijd voor het afscheid…

MEER INFO
Meer informatie over het project is te vinden op http://www.stichtingsmiles.nl/over-ons/samen-smiles-integratie-project

Stichting Smiles wil de volgende partijen heel hartelijk bedanken:

Allereerst alle kids voor hun enthousiasme en openheid naar elkaar.
Iedereen heeft deze twee dagen zijn best gedaan om met andere kinderen te communiceren  en leuke dagen te beleven. Wij zijn heel trots op ze!

Alle leerkrachten van Signis en Bos & Vaart
voor hun vertrouwen in onze stichting en dit project, en voor hun enthousiasme en inzet

Suzanne Bakker en Sharon
voor de fantastisch georganiseerde voetbal-clinic

Alle vrijwilligers van Tesa
voor hun inzet, openheid en enthousiasme

Alle vrijwillige (student) tolken
voor hun ondersteuning

Tesa
voor het financieel mogelijk maken van dit project

"Met dank aan onze sponsor Tesa"

Verder willen wij bedanken:
Het Ronald McDonald Centre Only Friends, Connexxion,  Onlinetshirts.nl, Amsterdamsportprijzen.nl

Eén reactie tot nu toe

1. robert schreef:

Beste,
    Bedankt voor dit het verslag. Twee zeer nuttige dagen, het komt de kinderen van Bos & Vaart vast nog van pas. Mooi om te zien dat iedereen er met veel plezier aan mee doet!
    Vriendelijke groet, Robert
    ouder, Bos & Vaart