Roeien v – 2016

Begin: May 22, 2016 @ 13:30

Eind: May 22, 2016 @ 16:15

Plaats: Weesperzijde 1094, Amsterdam

Op zondag 22 mei organiseerden we een roeimiddag voor kinderen met een handicap, beperking, label of ziekte en hun broertjes en zusjes.

WS_Slider_Olivier
We hebben geroeid bij het prachtige roeicentrum Berlagebrug in Amsterdam, direct aan de Amstel! Wat een bijzondere plek! We hebben er jaren geleden ook al eens geroeid, maar het uitzicht direct over de Amstel in hartje Amsterdam blijft toch bijzonder.

Om 13 uur zaten de instructeurs van Roeicentrum Berlagebrug al klaar, alle groeps- en individuele lessen van die dag achter de rug. Daar verschenen Mariëlle Zaad, onze tolk voor de dag en Mireille Purvis, onze lieve vrijwilliger. Alle kinderen en hun ouders bereikten het roeicentrum gelukkig ook op tijd, ondanks de file, die er altijd lijkt te staan als wij iets organiseren.

Eerst heette Lisa iedereen van harte welkom en toen deelden we de groep in tweeën. Eén groep ging oefenen in de binnenbak, de andere kreeg een leuke rondleiding. We mochten de dikte van een roeiboot raden (die is maar heel dun!), we zagen roeiboten van wel 8 meter lang, boten waar 5 mensen in kunnen of maar 1, en we mochten de boten optillen.

In de binnenbak leerden we alle commando’s, leerden we veilig in- en uitstappen en leerden we de beweging aan van het roeien. Goh, je moet nog best veel onthouden, zeg! Gemakkelijk was het niet, maar met hun geduld en doorzettingsvermogen kregen alle stoere kids het onder de knie.

Na de pauze met lekkere limonade en een overheerlijke (gedoneerde) chocolade brownie van ambachtelijke bakker Le Perron, die zo snel op waren dat we er geen foto’s van hebben gemaakt, was het dan zover. Echt roeien op de Amstel!!!

Iedereen, alle geweldige stoere kids die er waren, stapten de boten in, gingen zitten, gespten hun voeten vast en luisterden goed naar de instructeurs. Hoe moest het ook alweer? Al die nieuwe bewegingen, spannend hoor!
En daar gingen ze…

Langzaam verdwenen ze uit het zicht van degenen op de kant, op avontuur op de Amstel.

————————————————————-

Wij willen alle fantastische kinderen en hun ouders, Mariëlle Zaad en Mireille Purvis,

alle instructeurs van Roeicentrum Berlagebrug
Logo_Roeicentrum

en Le Perron
Logo_LePerron

héél hartelijk bedanken!!

Eén reactie tot nu toe

1. Just Walter schreef:

Leuk, er kwamen weer goede herinneringen aan mijn roeiactiviteieten naar boven! En tot mijn verbazing heeft het minder hard geregend da ik verwachtte (of lijkt fat maar zo?)