Roeien IV – 2012

Eind: September 21, 2012 @ 14:00

Plaats: Verlengde Hoogravenseweg 13, Utrecht

Roeien IV – 2012

Op vrijdag 21 september zijn wij gaan roeien met een klas met blinde en slechtziende kinderen van Bartimeus uit Zeist bij roeivereniging Triton in Utrecht. Wij hebben deze activiteit opgezet in samenwerking met de KNRB.

Na aankomst van de 17 kinderen en juf Renske en andere begeleiders van school, verzamelde iedereen zich in de kantine van de roeivereniging. Na een korte uitleg werden de kinderen en begeleiders en de vrijwilligers van Triton verdeeld in 3 groepen.

Per groep gingen de kinderen kennis maken met de boot, door middel van voelen, een uitleg over alle termen, enz., oefenen met roeien in de binnenbak en oefenen op de ergometers. De groepjes bezochten om en om een onderdeel, om zo in ongeveer anderhalf uur een goed idee te krijgen van wat roeien inhoudt en wat alles betekent. De kinderen moesten veel onthouden, maar het ging ze erg goed af! Ook het belangrijke gevoel dat je krijgt voor de beweging ging heel erg goed.

Na de gezamenlijke lunch werd er een film vertoont van echte roeiers, met de belangrijke geluiden erbij. ‘Zo moeten jullie straks ook roeien!’, zei juf Renske nog. De kinderen waren klaar voor de uitdaging.

In 4 prachtige boten gingen de 11 kinderen die hun zwemdiploma hebben het water op en al het geleerde van die dag in de praktijk te brengen. Wat was iedereen trots! De kinderen hebben in zo’n korte tijd heel veel geleerd en nu waren ze dan ook echt op het water aan het roeien. Een grote ronde van een uur heeft de kinderen met een grote glimlach teruggebracht naar Triton, waar we allemaal nog limonade en wat lekkers kregen.

Stichting Smiles wil iedereen bedanken die deze mooie dag mogelijk heeft gemaakt.

* Dank aan Martijn en Zair van roeivereniging Triton en alle geweldige vrijwilligers die zich die dag hebben ingezet.

* Dank aan juf Renske van Bartimeus

* Dank aan de KNRB voor het meedenken en het vinden van Triton

* Dank aan alle sponsors en donateurs voor het financieel mogelijk maken van deze dag. Dankzij jullie hebben wij een bus voor het vervoer kunnen regelen en met Triton een (scherpe) vergoeding kunnen regelen.

Bedankt allemaal!