Roeien III – 2011

Eind: July 26, 2012 @ 13:00

Plaats: Amsterdam

Roeien III – 2011

De deelnemers leren hoe ze allemaal tegelijk een slag kunnen maken
Allemaal tegelijk een slag maken

Op zaterdag 26 maart 2011 organiseerden wij een roei-clinic voor kinderen met een lichamelijk en/of visueel beperking:

Op zaterdag 26 maart 2011 werd het paralympisch trainingscentrum geopend op roeivereniging Willem III in Amsterdam. De KNRB (Koninklijke Nederlansche RoeiBond) gaf die dag een roeiclinic voor kinderen met een lichamelijke of visuele handicap tussen de 12 en 18 jaar (i.s.m. NOC*NSF en de Johan Cruyff Foundation). Stichting Smiles regelde voor hen de uitnodiging, de inschrijvingen en de begeleiding van de kinderen op de dag zelf.

De lucht was een beetje grijs, maar het bleef de hele dag wel droog. Met 6 kinderen – en enkele broertjes en zussen – werden de prachtige boten gebruikt voor een leuke roei clinic. Twee meiden zaten zelfs in een super snelle, mooi aangepaste boot met extra steun in de rug.

Er werd goed geoefend en toen iedereen de slag goed onder de knie had, werd er een lekker stuk over de Amstel geroeid. Er is deze dag wellicht nieuw roei-talent ontdekt!

Het was een gezellige dag en wij zijn heel blij dat wij namens Willem III deze clinic hebben mogen aanbieden.