Muziekdag

Begin: March 20, 2016 @ 13:00

Eind: March 20, 2016 @ 16:30

Plaats: Koninginneweg 44, Hilversum

Wat een geweldige Muziekdag hebben we gehad op zondag 20 maart 2016.

Veel plezier met instrumenten

Vanaf 13:00 uur kwamen alle deelnemende kinderen aan bij de Vorstin in Hilversum, het prachtige muziekgebouw waar wij deze dag te gast waren.

De deuren stonden open en de rode loper lag uit. Alle kinderen werden verwelkomd en boven bij het theater opgevangen. Daar kreeg iedereen gratis drinken en wat lekkers. En wat was er een hoop lekkers! Allemaal dankzij Brood en Banket Matthijs Boon Iedereen heeft heerlijk gesmikkeld!

Om 14:00 uur vertrok iedereen naar zijn eerste workshop: muziekinstrumenten met Ruud Mourik of Visuele Muziek van Jamie Knecht. Wat was het weer heerlijk om de kinderen volop te zien genieten van het bespelen van bijzondere instrumenten, en te zien hoe de kinderen genoten van een liedje uit Frozen.

Tijdens de pauze was iedereen helemaal stil. Dat kwam door het prachtige optreden van zangeres Marinda Wijnen. Wat een bijzondere jonge vrouw! Ze heeft een ongelofelijk mooie stem die iedereen tot tranen toe roerde. Ze vertelde ook over haar eigen ervaringen met haar ‘uitdaging,’ zoals ze het zelf noemt, door haar blindheid. Haar prachtige woorden over doorzettingsvermogen, haar deelname aan het tv-programma Blind naar de Top, en dat je kunt bereiken wat je maar wilt als je maar volhoudt waren ontzettend inspirerend. Iedereen kan een wijze les leren van deze mooie dame!

Na de pauze, waar lekkere limonade en heerlijke taartjes van bakker Matthijs stonden, ging iedereen weer met hernieuwde energie naar de tweede workshop. Die suiker hadden ze hard nodig voor de dansworkshop van Elisa van Rooij. Wat een bruisende energie! Bij Evelien de Weger konden de kinderen hun stembanden gebruiken bij een geweldige zangles.

Ondertussen hebben wij in de theaterzaal een paar mensen héél blij gemaakt met prachtige foto’s van David Bowie en the Rolling Stones, gemaakt door de beste popfotograaf van de wereld, Barry Schultz.

Wij hebben een fantastische dag gehad en we hopen dat alle aanwezigen en vooral de kinderen er net zo van hebben genoten als wij.

We willen voor deze bijzondere dag extra bedanken:

Alle geweldige kinderen en hun ouders voor het deelnemen aan deze dag. Bedankt voor jullie aanwezigheid, openheid en glimlachen.

Research 2Evolve – met dank aan Suzanne, Jeroen, Ronald en Petra, voor jullie prachtige financiële bijdrage aan de dag en jullie inzet bij de voorbereidingen en op de dag zelf.

De Vorstin – voor jullie fantastische korting, de inzet en communicatie vooraf en de geweldige service op de dag zelf. We komen zeker terug!

De workshoppers – Ruud Mourik, Jamie Knecht, Elisa van Rooij en Evelien de Weger.

Zangeres Marinda Wijnen en Kees van artiestenbureau Cordo.

Maud van Kidsproof ‘t Gooi voor alle leuke ballonnen, kleurplaten en folders van Kidsproof.

Brood en banket Matthijs Boon voor al het heerlijke lekkers.

Ons team: Saskia, Lucienne, de gebarentolken Karin, Maaike, Natascha en Marielle.

Alle sponsors en donateurs die deze dag mogelijk hebben gemaakt.

En de beste (en liefste) popfotograaf van de wereld, Barry Schultz, voor het beschikbaar stellen van prachtige foto’s voor de veiling en je financiële bijdrage aan deze dag en de stichting in het algemeen.