Modeshow IV – 2015

• Nov 29

Begin: November 29, 2015 @ 13:30

Plaats: Zoutmanlaan 3, Hilversum

Op zondag 29 november organiseerden wij een modeshow voor 20 jonge meiden met een handicap, ziekte, beperking of label.

WS_Banner_Verslag

Vanaf 13 uur kwamen alle meiden aan met hun ouders, families, broers en zusjes, het was gezellig druk. Gelukkig konden we ook dit jaar weer terecht bij de Zoutkeet in Hilversum. Zo’n leuke locatie! We hadden daar beschikking over een hele grote, sfeervolle zaal, waar we de modeshow konden houden. En over een mooie ruimte waar we ‘backstage’ alle meiden konden klaarmaken. Vrijwilliger Michel van de Zoutkeet was gelukkig ook weer aanwezig om iedereen te voorzien van drinken en alles weer super goed te regelen.

Iedereen kwam binnen door een mooie grote ballonnenboog van Ballonnenpartners
(www.ballonnenpartners.nl) met rode en witte ballonnen, en over de rode loper. Wat een feestelijke aankleding!

Toen iedereen zich in de grote zaal had verzameld, vertelden we wat over de dag en toen moesten alle familieleden van de meiden wieberen! Op naar de stad, of een lekker bakje koffie.

De meiden werden in 2 groepen verdeeld.
De eerste groep ging lekker loskomen en oefenen op de catwalk onder de begeleiding van de enthousiaste leukerd Elisa van Rooij. Wat fijn dat zij ook zo dol is op gek doen!

De andere groep ging zich omkleden, werd opgemaakt en er was een heuse fotoshoot!
Voor alle kinderen was kleding geregeld. Met dank aan Brand For Girls, Pitti Kids in Hilversum, Pitti Donna in Hilversum en Just Juniors in Laren zag iedereen er prachtig uit! Dankzij Raya, Lucienne en Mireille werd iedereen prachtig opgemaakt en werden de haren gedaan en een paar lieve moeders hielpen de kinderen met de kleding. Féline heeft ook geweldig geholpen de hele dag. Fotograaf Dorota Boerland-Marcinkiewicz had een echte fotostudio bij zich! Dus iedereen kwam ook nog prachtig op de foto te staan.
Dankzij de tolken Marielle, Natascha en Nicole kon iedereen het goed volgen en goed communiceren.

En daar was Marie Burnet, een professioneel model die dankzij Max Models wat kwam vertellen over haar ervaringen. Wat een super toffe meid! Ze zit al 16 jaar in het vak en had veel te vertellen. Dat ze vroeger is gepest op school verbaasde ons allemaal; ze was zo mooi en aardig! Maar gelukkig kon ze ons vertellen dat je altijd moet blijven doorzetten en moet blijven vechten voor wat je wil. Ook al werken sommige vervelende mensen je soms tegen, je kunt heel ver komen in het leven, als je maar in jezelf gelooft en je omringt met positieve mensen. Wat een belangrijke boodschap!
Ze heeft ons laten zien hoe je op de catwalk moet lopen, hoe je moet poseren voor de fotografen en dat je altijd tegen jezelf moet zeggen: ik kan dit! En ik ga niet op mijn gezicht vallen!

Nadat Marie met iedereen op de foto was geweest, gingen de groepen omruilen en om 16 uur waren we bijna klaar met de voorbereidingen.
De hal stond al vol met ongeduldige papa’s en mama’s, opa’s en oma’s, broers en zussen.

De modeshow was fantastisch! Wat hebben de meiden het allemaal geweldig gedaan en wat zagen ze er prachtig uit!

Het was een fantastische dag en we willen iedereen enorm bedanken voor de bijdrages en de hulp.

De meiden – bedankt voor jullie aanwezigheid, jullie durf, jullie glimlachen. Zo trots!
De families – voor het brengen van de meiden en jullie aanwezigheid bij de modeshow
De Zoutkeet en Michel – voor de fantastische locatie
Ballonnenpartners – voor de mooie ballonnenboog en de rode loper met hele mooie korting
Elisa van Rooij – voor je enthousiaste gekke dansjes
De kleding van Brand For Girls, Pitti Kids, Pitti Donna en Just Juniors
De vrijwilligers – Raya, Lucienne, Mireille, Féline, Ineke, Mihaila en de mama van Ruby
De tolken – Marielle, Natascha en Nicole
Dorota – voor het maken van de prachtige foto’s
Marie Burnet en Max Models – voor de inspiratie om door te blijven zetten
De Rabobank – voor jullie fantastische donatie om deze dag financieel mogelijk te maken
En Lisa – dat je mijn partner-in-crime bent. xx

1. Beste Smiles-meiden,

Dit verslag heeft mij heel erg ontroerd.
    De liefde waarmee jullie deze events organiseren, de blijdschap en het zelfvertrouwen van die meisjes die een middag volop in de belangstelling staan en al die fijne vrijwilligers;
    dat alles maakt mij trots dat ik een donateur mag zijn.
    Blijf vooral nog héél lang doorgaan!

2. Emila schreef:

Het was heel leuk dat ik mee mocht doen en wat ben ik blij met de mooie kleren die ik heb gekregen en wat een mooie foto’s
    Dank je wel van Emilia en natuurlijk ook van mama.
    papa en oma waren heel trots.