Honkballen II – 2011

Eind: August 6, 2011 @ 13:00

Plaats: Hoofddorp

Honkballen II – 2011

Gino maakt zich klaar om te gaan slaan

Op zaterdag 6 augustus 2011 hebben wij een honkbal clinic georganiseerd in samenwerking met de Hoofddorp Pioniers, voor kinderen met een motorische beperking en hun brusjes:

Op een grijze ochtend in hartje zomer, stroomden de kinderen voor 11 uur binnen bij honkbal vereniging De Hoofddorp Pioniers. Het veld was versierd met slingers en ballonnen en de feestmuziek stond al aan.

Toen we compleet waren, begonnen we met de uitleg van het spel. Daarnaast werd er geoefend met gooien en vangen.
De kinderen waren lekker opgewarmd en nu was het tijd voor het echte werk… De kinderen werden ingedeeld in twee teams. Het ene team koos voor de naam “Het Sterrenteam” en het andere team koos voor “Team Oranje”.

Nu was het tijd om echt te gaan spelen! Het ene team ging naar de dug-out en het andere team stelde zich op in het veld. Bij alle kinderen stond iemand van het jeugdteam om ze te helpen en begeleiden, en onze vrijwilligers Liselotte en Nino stonden ook paraat om ballen te rapen, te helpen met gooien, goed te kijken waar de bal heen moest en aanmoedigen!

Er werd hard geslagen, daarna gerend of gerold naar het eerste honk. Na een paar slagen stonden alle honken vol en kwamen de eerste kinderen (en dus ook punten!) binnen. Toen iedereen geslagen had, was het tijd om te wisselen van plek. Er werd weer geslagen, gerend, gerold, getikt, teruggehold, geroepen, aangemoedigd, gescoord en gejuigd.

Poeh! En nu even een glaasje limonade…..

Nadat beide teams wel zo’n 4 keer hadden geslagen en in het veld hadden gestaan, was de wedstrijd voorbij.
Beide teams hadden even veel punten gescoord, dus was het tijd voor cadeau’s.
Alle kinderen kregen van De Hoofddorp Pioniers een goed gevulde tas met allerlei cadeau’s, waaronder een mooie pet en tshirt.

Daarna konden de kinderen nog op de foto met twee spelers uit het eerste team. Waarna we met zijn allen met het hele team op de foto zijn gegaan.

Maar de dag was nog niet voorbij….
Moe en hongerig van het spelen, konden de kinderen plaatsnemen in de speciale VIP tent naast het grote veld.
Daar werd hen een gratis lunch aangeboden en vanaf 13:45 uur konden zij kijken naar een wedstrijd van het eerste team.

Wij hopen dat iedereen heeft genoten!

Aanvullende informatie en links:

G-Team
De Hoofddorp Pioniers zijn bezig om een G-team op te starten! Wil jij hier meer informatie over of wil je je aanmelden (je kunt een proefles nemen), bel dan met 023-5613557 of stuur een email naar info@hoofddorp-pioniers.nl

Foto’s
Wil je meer foto’s van deze activiteit bekijken en ook downloaden? Klik dan hier om het foto album te bekijken

Stichting Smiles wil graag de volgende mensen en instellingen heel hartelijk bedanken voor het mede mogelijk maken van deze geweldige dag:
Alle kinderen
voor hun sportiviteit, nieuwsgierigheid en enthousiasme

De Hoofddorp Pioniers
en met name Renate Vork, voor alle organisatie, goede zorgen, mooie cadeau’s en het opzetten van een GTeam!

Onze Vrijwilligers
Liselotte en Nino, voor de goede hulp en hun enthousiasme

De Johan Cruyff Foundation
voor hun financiele steun aan Stichting Smiles