Gymnastieken “Circus” – 2013

Eind: March 24, 2013 @ 13:00

Plaats: Sportplaza Groenendaal, Sportparklaan 16, 2103 VT Heemstede

Gymnastieken “Circus” – 2013

Op zondag 24 maart 2013 organiseerde Stichting Smiles een gymnastiek ochtend met het thema Circus, voor kinderen met DownSyndroom en hun brusjes.

36 Kinderen verzamelden zich in de gymzaal van SportPlaza Groenendaal in Heemstede. Wat een hoop schoenen en jassen en tassen en ouders overal! Gelukkig konden de schoenen en jassen naar de kleedkamers en de ouders hadden een eigen tribune en bankjes langs de kant, om samen te kletsen en te kijken naar hun kroost.

Er stonden al allemaal leuke spullen klaar in de zaal: evenwichtsbalken, doekjes, balletjes, ringen en een springkussen! De geweldige Mascha van den Barselaar had allemaal leuke onderdelen bedacht voor de kinderen en allerlei leuke spullen meegenomen.
Van te voren en tussendoor konden de kinderen ook nog geschminkt worden door Carla Angevare, een vaste en grote hulp voor Stichting Smiles. Er liepen veel prachtig geschminkte kinderen rond!

Bij alle onderdelen stonden lieve vrijwilligers, om de dag soepel te laten verlopen. Er werden groepjes gemaakt en zo konden de kinderen langs ieder onderdeel, maar sommige kinderen vonden 1 ding zó leuk, dat ze dat lekker de hele ochtend hebben gedaan.
Tussendoor hadden we nog wat te drinken en ontbijtkoek voor iedereen en om 1 uur kreeg iedereen een prachtig certificaat voor het meedoen.

Daarna gingen we met zijn allen naar de kantine, waar ook nog heerlijke verse scones van de Bakkerswinkel waren geregeld.
Dankzij SDS kern Haarlem, alle vrijwilligers, Mascha en Carla, maar voorál dankzij de kinderen was het een geweldige dag!
Ook bedankt aan alle sponsors en donateurs van Stichting Smiles, met name aan Tesa, voor het financieel mogelijk maken van deze dag.

Klik hier om een filmpje van de activiteit te bekijken

1. Barry schreef:

Ik wens jullie heel veel plezier!!!!!
    B

2. Thessa schreef:

Beste Nora en Lisa, leuk om het verslag te lezen, en wat een mooie foto van Viggo!

Wederom dank voor jullie enthousiasme!

Hartelijke groet,
    Thessa Schouten