Beeldende Ontmoeting

• Jan 30

Begin: January 30, 2016 @ 10:00

Plaats: Diependaalselaan 351, Hilversum

Op zaterdag 30 januari 2016 organiseerden wij samen met Dorenda Fokker een “Beeldende Ontmoeting”.
Slider_Groep

Met twee groepen van in totaal 14 kinderen schilderen en tekenen, waarbij je je gevoelens gebruikt.

Een omschrijving:
Het maken van een tekening geeft ruimte om zonder woorden toch te kunnen vertellen. Het zelf of samen creëren van iets moois laat iets van jezelf zien, geeft voldoening en maakt je trots. Een tekening is helemaal van jou en daarin mag je scheppen wat jij wilt: jouw wensen, jouw dromen, jouw ideeën, jouw gevoelens en jouw eigen wereld.

Dorenda en Monique waren onze tekenleraressen. Zij werken dagelijks met kinderen; en geven tekencoaching, -therapie en -workshops. Nadat alle spullen klaar waren gezet en de kinderen aanwezig, las Dorenda een mooi verhaal voor over dromen. Dit zou de fantasie van de kinderen kunnen prikkelen, waarna ze aan tafel konden gaan beginnen aan hun kunstwerk.

Alle kinderen waren zeer geconcentreerd en gemotiveerd. De tempo’s lagen uiteen en iedereen mocht op zijn eigen manier te werk gaan. Niks was fout en iedereen was geheel vrij in zijn manier van verven, zijn voorstelling en alles daaromheen. Wel begeleidde Dorenda en Monique de kinderen waar nodig, maar alles lag nog steeds in de handen van de kinderen; prachtig!

Nadat de kunstwerken klaar waren en stonden te drogen, maakten wij met zijn allen een mooie verzameling van cupcakes, om tijdens de expositie later, uit te delen. En natuurlijk ook zelf te eten!

Toen kwamen de ouders weer terug en wachtten ze nog even vol spanning totdat de expositie was geopend…… Toen mochten ze het atelier in en konden ze de gemaakte kunstwerken bewonderen.

Wauw! Wat hadden de kinderen mooie en bijzonder werk gemaakt!
Onze het genot van de cupcakes en een glaasje kinderchampagne kletsen wij nog even na.

Op www.beeldendeontmoeting.nl vind je meer informatie over de tekenlessen en -therapie van Dorenda.

ACTIE!! Dorenda wil jullie graag een speciale korting van 10,- euro geven op een 5 ritten-kaart voor haar tekenatelier in Hilversum (het kost dan 65,- euro ipv 75,-). Deze zal bij voldoende animo om de woensdagmiddag plaatsvinden. Stuur je ons een mailtje om te laten weten of je dat leuk zou vinden? Dat is puur om te peilen hoeveel interesse er is.

Wij willen de volgende mensen en partijen bedanken voor hun hulp en medewerking:
* Allereerst de kinderen! Bedankt dat jullie nieuwsgierig en enthousiast waren om mee te doen.
En bedankt dat jullie je creativiteit met ons hebben gedeeld. Jullie zijn kanjers!

* Dorenda en Monique, voor het geven van de workshops: jullie zijn geweldig met de kinderen en hebben ze zo vrij gelaten en toch begeleid. Heel bijzonder en hartverwarmend!

* Onze gebarentolken, Natascha en Martha, voor de ondersteuning, gezelligheid en meer…

* Rogier Alma, namens het clubhuis Zuiderkruis;

* Onze trouwe sponsor Rabobank HVP;

* En al onze aanvullende sponsors en donateurs die het ook financieel mogelijk hebben gemaakt!

Eén reactie tot nu toe

1. Wat een prachtige dag. Wat een veerkrachtige kinderen! En wat een dankbaar werk. Ik heb zoveel energie van deze dag gekregen. Mijn dank aan de fijne begeleiding. Voor mij zeker voor herhaling vatbaar!