Beeldende Ontmoeting

Begin: November 4, 2017 @ 12:00

Eind: November 4, 2017 @ 18:00

Plaats: Zoutmanlaan 3, 1215 PR Hilversum

Wat een ontzettend gezellig groepje hadden we bij elkaar op zaterdag 4 november! Samen met Dorenda Fokker en Monique de Willigen organiseerden we een Beeldende Ontmoeting.

9 fantastische kinderen met een label, beperking, ziekte of handicap en een aantal broertjes en zusjes luisterden eerst aandachtig naar het mooie verhaal van Dorenda, bijgestaan door gebarentolk Colette. Ze mochten allemaal nadenken over hun krachtdieren. Welke dieren komen jou vertellen dat je sterk, zacht, stoer of verdrietig mag zijn? Deze vier dieren ging iedereen tekenen op zijn krachtdierenschild.

Dorenda en Monique hadden práchtige versiersels meegenomen. Behalve allemaal pennen, potloden, krijtjes en stiften, hadden ze ook veertjes, takjes, schelpjes en allerlei glitters mee. Lotte en Femke hadden ook prachtig blauw zand en veertjes voor iedereen meegenomen.

Met behulp van boeken, tijdschriften en plaatjes kon iedereen goed kijken hoe ze de dieren het beste konden tekenen en gelukkig konden Dorenda, Monique en Colette ook heel goed helpen. Iedereen kwam bij Bas kijken naar zijn schitterende uil!

Toen alle krachtdieren getekend waren konden de cirkels uitgeknipt worden en de schilden gedecoreerd worden. Wat een prachtige kunstwerken zijn er gemaakt! Ondertussen werd er flink gekliederd met versiersels om ook van de meegenomen cupcakes ware, smakelijke kunstwerken te maken.

Stiekem slopen we de grote zaal van de Zoutkeet binnen om de tentoonstelling in te richten. Toen alle ouders gearriveerd waren kon iedereen met trots zijn kunstwerken tonen…en opsmikkelen.

We willen iedereen heel hartelijk bedanken voor een geweldige middag!

Dorenda Fokker en Monique de Willigen, gebarentolk Colette, de medewerkers en Petra van de Zoutkeet in Hilversum, de sponsors en donateurs van Stichting Smiles, de ouders, en natuurlijk vooral: de kinderen!