15e verjaardag Stichting Smiles

Eind: October 1, 2017 @ 17:00

Plaats: Scoutingpad 6, almere

Het 15e verjaardagsfeest van Stichting Smiles

Ballonnen en toeters voor ons filmpje

Spectaculair was het zeker! In totaal verzamelden 86 kinderen, ouders, workshoppers, vrijwilligers en tolken zich bij het clubhuis van Scouting Almere. Het zonnetje scheen, tegen alle verwachting in, en het bleef de hele dag droog. Er waren nergens wegafsluitingen of files (heel uitzonderlijk bij een Smiles evenement) en het plezier kon beginnen.

Jaap van de KNGF had zijn fantastische hond Jaako meegenomen en vertelde aan een volle zaal over het bijzondere werk van de KNGF. Kinderen en volwassenen die slechtziend zijn, autisme hebben of PTSS zijn met een hulphond enorm geholpen!

Daarna kwamen er vier prachtige en indrukwekkende uilen op bezoek van ATJ Owls die we allemaal mochten bewonderen en zelfs mochten vasthouden en aaien! We hebben er veel van geleerd. Uilen zijn geen huisdieren en hebben hele bijzondere verzorging nodig. Gelukkig weten ze bij ATJ Owls precies hoe ze de uilen goed moeten verzorgen en vertellen ze er graag over.

Manege de Stek had twee lieve paarden meegebracht waar de kinderen een stukje op door het bos mochten rijden. Uit de lange rijen met blije kinderen bleek wel hoe populair dit bijzondere ritje was. Sommige kinderen wilden nog wel een keer!

Al vroeg in de ochtend hadden Jochem en Martijn van Bruggink & Rougoor, onze favoriete survivalhelden, alweer een spectaculaire survivalbaan opgezet, waarbij alle kinderen kunnen survivallen. Welke beperking, handicap, chronische ziekte of label je ook hebt, Jochem vindt dat iedereen moet kunnen survivallen en past daarom alles aan op ieder individueel kind. Dit jaar had hij ook het populaire boogschieten meegenomen. Wat een natuurtalenten zaten er weer bij!

Voor de organisatie (wij, Nora en Lisa) was het heel bijzonder dat er zo veel mensen waren om deze bijzondere verjaardag mee te vieren. Kinderen die we als heel lang kennen en nu heuse tieners zijn, sponsors die eens kwamen kijken wat hun steun nou eigenlijk mogelijk maakt (nou, heel veel!), vrijwilligers die toch niet weg konden blijven, baby’s van de vrijwilligers! Het was geweldig.

Bij aankomst en vertrek werden alle kinderen verwend met cadeautjes, een toffe button, een pen en een geinig tasje, dankzij onze geweldige sponsor uit Hilversum: Research 2Evolve.

We willen IEDEREEN enorm bedanken voor hun aanwezigheid. De sponsors en donateurs, zonder wie we dit werk niet kunnen doen. De onmisbare en fantastische vrijwilligers en tolken, ouwe trouwe en nieuwe enthousiastelingen. Ook de nieuwe generatie vrijwilligers staat al klaar. Alle workshoppers voor hun fantastische inzet en spannende verhalen. De prachtige locatie. De ouders voor het opgeven van hun dag voor het plezier van hun kids. En natuurlijk, boven alles en iedereen, alle geweldige, prachtige, mooie, stoere en lieve Smiles kinderen, die ons zo ongelofelijk blij maken met hun lieve gezichtjes. Bedankt enne…. nog minimaal 15 jaar, toch?

Liefs en een grote glimlach,

Nora en Lisa